Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Tuning graficzny poprzez modyfikację .xml
#31
(14.08.2016, 21:04 UTC)Drakkainen napisał(a):
(14.08.2016, 19:39 UTC)GieNkoV napisał(a): Podejrzewam że renderowanie wszystkiego w 4096px, a możliwe że ilość renderowanych mgławic. Ale stawiam na to 4096, spróbuj zmniejszyć na 2048 z powrotem.

Zmiana na 2048 chyba pomogła. Myślisz, że może to mieć związek z tym, że mam kartę graficzną z 2GB ramu?

Tak.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#32
Tak, 2GB to za mało na ustawienie 4096, przekonałem się o tym osobiście.
Odpowiedz
#33
(15.08.2016, 01:13 UTC)GieNkoV napisał(a): Tak, 2GB to za mało na ustawienie 4096, przekonałem się o tym osobiście.

Trzeba zainwestować w coś z 8GB na pokładzie Biggrin Ale z tym poczekam na kolejny sezon.
"Make peace with life, make good of ails, make done all wins and fails, before you follow into shadows the Silver Comet's trail" - Tales From The Frontier


Odpowiedz
#34
Poczekałbym aż FD sam zaprezentuje nam taką możliwość. Po grubszych oględzinach wydaje mi się, że problem leży nie po stronie zużycia VRAM karty graficznej (które jest na normalnym poziomie), a po stronie samej gry, która chyba sobie nie radzi z taką ilością szczegółów.
Odpowiedz
#35
(15.08.2016, 00:28 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a):
(14.08.2016, 21:04 UTC)Drakkainen napisał(a):
(14.08.2016, 19:39 UTC)GieNkoV napisał(a): Podejrzewam że renderowanie wszystkiego w 4096px, a możliwe że ilość renderowanych mgławic. Ale stawiam na to 4096, spróbuj zmniejszyć na 2048 z powrotem.

Zmiana na 2048 chyba pomogła. Myślisz, że może to mieć związek z tym, że mam kartę graficzną z 2GB ramu?

Tak.

Mam pytnie , testował ktoś te zwiększone textury , bloomy i proponowane zmiany xml w VR ( a najlepiej w Vive ) i czy wpływa to pozytywnie na immersje a negatywnie na fpsy ?
Wywołuje tutaj głownie Mathiasa do odp. ( ta sam karta graficzna) Smile Ale może inni tez maja jakieś doświadczenie w temacie... 
Kolejne pytanie, czy po updacie Elity trzeba za każdym razem kopiować nowe ustawienia graficzne do folderu ? Jak to współdziała z ED profiler ?
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#36
(15.12.2016, 13:07 UTC)Yata_PL napisał(a): Mam pytnie , testował ktoś te zwiększone textury , bloomy i proponowane zmiany xml w VR ( a najlepiej w Vive ) i czy wpływa to pozytywnie na immersje a negatywnie na fpsy ?
Wywołuje tutaj głownie Mathiasa do odp. ( ta sam karta graficzna)  Smile Ale może inni tez maja jakieś doświadczenie w temacie... 
Kolejne pytanie, czy po updacie Elity trzeba za każdym razem kopiować nowe ustawienia graficzne do folderu ? Jak to współdziała z ED profiler ?

Ja cały czas tak gram, więc nie wiem jak to wygląda w Vive niemodyfikowane. Pamiętam jednak jak wyglądała tekstura galaktyki przed modyfikacją i w Vive wygląda lepiej, więc na tej podstawie wnioskuję, że to pomaga wizualnie. 

Ustawienia - a o które chodzi? O te zmodyfikowane?
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#37
No sugerujesz w tym watku aby modyfikowac GraphicsConfigurationOverride.xml . Własnie nie wiem czy ED profiler tez nadpisuje ten plik czy GraphicsConfiguration.xml albo tworzy jeszcze osobny w swoim katalogu ?
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz
#38
Tutaj jest również kilka fajnych tweaków:
http://www.alpha-orbital.com/news/graphics-tweaks-and-ui-change-guide
[url=http://www.alpha-orbital.com/news/graphics-tweaks-and-ui-change-guide][/url]
dla wygody (i pamięci potomnych) zamieszczam również kopię oryginału:

World textures
Each of the game presets targets a specific chunk of XML data inside GraphicsConfiguration.xml file. By simply changing those values, we can easily boost the overall visual quality of the planets we fly by – especially when viewed from up close.
The mentioned file is located in your game installation folder under: Elite Dangerous\Products\elite-dangerous-64 (it might be either in your Program files or under the steamapps folder). Do not edit this file without making a backup first. Some of the changes mentioned below can simply be pasted into the GraphicsConfigurationOverride.xml file (located at %localappdata%\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics) but some players reported not being able to get the changes to work that way – so let’s just stick to the original file inside the game folder.
Edit the file in a simple text editor like Notepad or Notepad++ (do not use MS Word or anything alike). Search for a chunk of code starting with <planets> which contains all the settings for the default game preset. We only want to edit the ultra setting so instead of the default texture size of 2560, type in 8192 to make the game use 8k textures. The preset chunk should look like this:

Kod:
<Ultra>
<LocalisationName>$QUALITY_ULTRA;</LocalisationName>
<TextureSize>8192</TextureSize>
<AtmosphereSteps>6</AtmosphereSteps>
<CloudsEnabled>true</CloudsEnabled>
<WorkPerFrame>256</WorkPerFrame>
<TexturePoolBudget>100</TexturePoolBudget>
</Ultra>


Next up, is the quality of the galaxy background. Look for the <GalaxyBackground> tag just beneath the ultra preset we just edited, in the same file. Change the default 2k resolution to 4k. The preset chunk should look like this:

Kod:
<High>
<LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
<TextureSize>4096</TextureSize>
</High>


Use search/find or scroll down to the <Environment> section, and modify the ultra preset for the GalaxyBackground. By default it’s using the same level as the High preset so we’ll bump this one by a single value. Your chunk of code should look like this:

Kod:
<Ultra>
<LocalisationName>$QUALITY_ULTRA;</LocalisationName>
<Item>
<Feature>GalaxyBackground</Feature>
<QualitySetting>3</QualitySetting>
</Item>
<Item>
<Feature>Planets</Feature>
<QualitySetting>3</QualitySetting>
</Item>
<Item>
<Feature>DamageDecals</Feature>
<QualitySetting>2</QualitySetting>
</Item>
<Item>
<Feature>SurfaceRocks</Feature>
<QualitySetting>2</QualitySetting>
</Item>
</Ultra>


Moving onto the <Envmap> part of the .xml file, bump the High preset texture size to 512. Your chunk of code should look like this:

Kod:
<High>
<LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>
<TextureSize>512</TextureSize>
<NumMips>8</NumMips>
</High>

Kolejne znalezione - tym razem u Fronteera: (acz glare scale na 0.55 dla mnie było ciut za dużo - na monitorze wyglądało OK ale w kasku waliło po oczach niemiłosiernie).

Find the <Bloom> section, settings <High>, then change values as follow (do not copypasta the block):

Kod:
[font=lucida sans unicode]<LocalisationName>$QUALITY_HIGH;</LocalisationName>[/font]
[font=lucida sans unicode]<Method>CustomPassCount</Method>[/font]
[font=lucida sans unicode]<MinThreshold>0.30</MinThreshold>[/font]
[font=lucida sans unicode]<MaxThreshold>500.0</MaxThreshold>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareWeight0>0.32</GlareWeight0>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareWeight1>0.4499</GlareWeight1>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareWeight2>0.2014</GlareWeight2>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareWeight3>0.2999</GlareWeight3>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareWeight4>0.4148</GlareWeight4>[/font]
[font=lucida sans unicode]<GlareScale>0.55</GlareScale>[/font]
[font=lucida sans unicode]<ThresholdType>4</ThresholdType>[/font]
[font=lucida sans unicode]<FilterRadius>1.0</FilterRadius>[/font]



Save the file, start the game, make sure you're on Bloom > High settings, and that you're not in Taurus Dark Region or on the dark side of a planet that is actually dark. It's a bloom. Needs light.
From there, you can adjust to your like by decreasing values on those settings:

Brightness threshold, what light range will produce bloom
<MinThreshold>0.25</MinThreshold>

<MaxThreshold>500.0</MaxThreshold>
The strengh or density of the bloom
<GlareWeight0>0.4</GlareWeight0>
The size of the bloom
<GlareScale>0.55</GlareScale>

Impact on performances: none afaik
Odpowiedz
#39
Rep jak nic
[Obrazek: 19589.jpg]
Odpowiedz
#40
Jestem w trakcie dalszych zabaw z ww. plikiem .xml. Po aktualizacji 2.3 zmieniła się delikatnie jego forma, zdołałem dodać jednak nowe poziomy ustawień tam gdzie ich nie było i uzyskać całkiem ciekawy wygląd dysku galaktycznego, prezentuje się on tak:

https://drive.google.com/open?id=0B3nlSa...zRCMEg4UXc
https://drive.google.com/open?id=0B3nlSa...E5KcVhQWFk
https://drive.google.com/open?id=0B3nlSa...VFpR3RmZUE

Całość też jest o wiele bardziej stabilna (na planetach nawet zwiększa lekko FPS w moim przypadku). Dla chętnych - mogę udostępnić Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] [3.0] Zalecane modyfikacje i efekty od inżynierów Calvarian 51 89,293 26.03.2021, 17:17 UTC
Ostatni post: Misiakus Pluszov
  Katalogi instalcji i konfiguracji Elite - technikalia, modyfikacje plików Mathias Shallowgrave 3 9,035 28.11.2017, 19:30 UTC
Ostatni post: LeWaR
Information [PORADNIK] Katalogi instalcji i konfiguracji Elite - technikalia, modyfikacje plików Mathias Shallowgrave 16 51,434 05.11.2017, 18:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości