MEF-y i pochodne jak wiadomo - lecą z baz naziemnych oraz jako nagrody za misje. Jeżeli chcesz zdobyć te dane z misji to ten poradnik raczej nie jest dla Ciebie. Jeżeli jednak chcesz przypuścić szturm na bazę naziemną, a w pierwszej próbie nie poszło Ci najlepiej (o rany ile tutaj wieżyczek i skimmerów) - czytaj dalej.
Otóż dzisiaj, poszukując sposobu na skuteczną infiltrację baz natknąłem się na obszerną listę fotografii wszystkich dostępnych kompozycji tychże baz. Mapki te w ogromnym stopniu poprawiły moją skuteczność jeśli chodzi o przypuszczanie rajdu po Data Pointy.
Uwaga podaję linki: Ok, możecie poczuć się przerażeni ilością cyferek, literek. symboli itp. Nie lękajcie się, po przeanalizowaniu poniższego przykładu będziecie bez problemu korzystać z tych linków.
Spróbujmy przypuścić szturm na bazę z arkusza z przykładami (linia 98):
Wiknariu - Nazwa systemu
1 F - Planeta
L1M - Typ bazy
Cheranovsky Stop - Nazwa bazy (widoczna na ekranie nawigacji)
[pominąłem koordynaty systemu i odległość od Sol]
0 - poziom zagrożenia
Wyróżniamy 4 poziomy zagrożenia:
L1M - jest opisany w 5 linijce, po kliknięciu w link w komórce G5 możemy przejść do mapy:
![[Obrazek: 2svXWWz.jpg]](http://i.imgur.com/2svXWWz.jpg)
W tym miejscu powinniśmy zapoznać się dokładnie z budową bazy, posiłkując się do tego legendą. Najbardziej interesują nas zielone okręgi - są to Data Point-y - ich przeskanowanie nie wywoła alarmu.
Uwaga - na przeskanowanie wszystkich Data Point-ów mamy określoną ilość czasu, liczoną od ukończenia skanowania dowolnego z nich.
W przypadku tego typu bazy mamy do przeskanowania 3 publiczne Data Point-y - jest to też wskazane w komórce V5. Zaraz obok tej komórki widzimy 60 - tyle czasu zostanie wyświetlone po ukończeniu pierwszego skanu i tyle samo czasu będziemy uzyskiwać przy każdym kolejnym skanie. Jeśli więc np. po upływie 30 sekund przeskanujemy następny Data Point to czas się przedłuży do 30+60=90 sekund, i tyle też będziemy mieli na dotarcie do ostatniego Data Point w tejże bazie.
Skoro to jest jasne to warto teraz wspomnieć o pozostałych oznaczeniach.
Zielony znak H - publiczny Hub, po przeskanowaniu dostaniemy Data Intel Package, warto skanować, zawsze darmowe kredyty. Pozostałe oznaczenia koloru zielonego możemy dowolnie skanować.
Niebieskie kółko - neutralny terminal, w przypadku tej bazy jest to Operations Terminal, za jego przeskanowanie dostaniemy informacje warte bagatela 750.000 cr
Czerwonych kółek staramy się unikać jak ognia i nie skanować jeżeli nie ma takiej potrzeby - zawsze wywoła to alarm. Punkty te wyłączają np. wieżyczki na krótki okres czasu.
Z podanego arkusza z mapami możemy jeszcze wyczytać ilość budynków specjalnych (np. generatorów), ilość wieżyczek wraz z podziałem na typy (AA, AG, rakietowe) a także ilość Skimmerów.
Do niektórych map zostały rozpisane sugerowane trasy przejazdu (path):
Otóż dzisiaj, poszukując sposobu na skuteczną infiltrację baz natknąłem się na obszerną listę fotografii wszystkich dostępnych kompozycji tychże baz. Mapki te w ogromnym stopniu poprawiły moją skuteczność jeśli chodzi o przypuszczanie rajdu po Data Pointy.
Uwaga podaję linki: Ok, możecie poczuć się przerażeni ilością cyferek, literek. symboli itp. Nie lękajcie się, po przeanalizowaniu poniższego przykładu będziecie bez problemu korzystać z tych linków.
Spróbujmy przypuścić szturm na bazę z arkusza z przykładami (linia 98):
Wiknariu - Nazwa systemu
1 F - Planeta
L1M - Typ bazy
Cheranovsky Stop - Nazwa bazy (widoczna na ekranie nawigacji)
[pominąłem koordynaty systemu i odległość od Sol]
0 - poziom zagrożenia
Wyróżniamy 4 poziomy zagrożenia:
- 0 - bez walki
- 1 - teren zastrzeżony
- 2 - większość Medium/High Security
- 3 - duża placówka High Security/wojskowa
L1M - jest opisany w 5 linijce, po kliknięciu w link w komórce G5 możemy przejść do mapy:
![[Obrazek: 2svXWWz.jpg]](http://i.imgur.com/2svXWWz.jpg)
W tym miejscu powinniśmy zapoznać się dokładnie z budową bazy, posiłkując się do tego legendą. Najbardziej interesują nas zielone okręgi - są to Data Point-y - ich przeskanowanie nie wywoła alarmu.
Uwaga - na przeskanowanie wszystkich Data Point-ów mamy określoną ilość czasu, liczoną od ukończenia skanowania dowolnego z nich.
W przypadku tego typu bazy mamy do przeskanowania 3 publiczne Data Point-y - jest to też wskazane w komórce V5. Zaraz obok tej komórki widzimy 60 - tyle czasu zostanie wyświetlone po ukończeniu pierwszego skanu i tyle samo czasu będziemy uzyskiwać przy każdym kolejnym skanie. Jeśli więc np. po upływie 30 sekund przeskanujemy następny Data Point to czas się przedłuży do 30+60=90 sekund, i tyle też będziemy mieli na dotarcie do ostatniego Data Point w tejże bazie.
Skoro to jest jasne to warto teraz wspomnieć o pozostałych oznaczeniach.
Zielony znak H - publiczny Hub, po przeskanowaniu dostaniemy Data Intel Package, warto skanować, zawsze darmowe kredyty. Pozostałe oznaczenia koloru zielonego możemy dowolnie skanować.
Niebieskie kółko - neutralny terminal, w przypadku tej bazy jest to Operations Terminal, za jego przeskanowanie dostaniemy informacje warte bagatela 750.000 cr

Czerwonych kółek staramy się unikać jak ognia i nie skanować jeżeli nie ma takiej potrzeby - zawsze wywoła to alarm. Punkty te wyłączają np. wieżyczki na krótki okres czasu.
Z podanego arkusza z mapami możemy jeszcze wyczytać ilość budynków specjalnych (np. generatorów), ilość wieżyczek wraz z podziałem na typy (AA, AG, rakietowe) a także ilość Skimmerów.
Do niektórych map zostały rozpisane sugerowane trasy przejazdu (path):
![[Obrazek: ORyskBy.jpg]](http://i.imgur.com/ORyskBy.jpg)
Arissa Invicta!