13.03.2016, 23:36 UTC
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.12.2017, 16:28 UTC przez Mathias Shallowgrave.)
Pobierz: RootsExplo v.1.1
Alternatywna lokacja: POBIERZ
GALERIA
LINK DO GALERII - porównanie grafiki przed i po.
OPIS
EFEKTY
INSTALCJA
WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE
CHANGELOG:
17/03/2016 - Release v.1.1
Alternatywna lokacja: POBIERZ
GALERIA
LINK DO GALERII - porównanie grafiki przed i po.
OPIS
ReShade to nakładka, która polepsza grafikę przez wykorzystanie rozmaitych efektów post-processingu (shaderów). Działa to na zasadzie pliku DLL, który jest ładowany wraz z grą. Biblioteka obsługuje zdefiniowane w plikach konfiguracyjnych efekty (tzw. Preset), które są nakładane bezpośrednio na obraz, który widzimy na ekranie.
EFEKTY
Preset polepsza grafikę Elite przez wykorzystanie następujących efektów:
Shader SweetFX
SMAA - poprawiony antyaliasing.
Levels, LiftGammaGain, Tonemap, Vibrance, Curves - zmiany nasycenia kolorów, intensywności światłocieni, kontrastu, gammy, ekspozycji itp.
Lumasharpen - wyostrzenie wszystkich tekstur.
CA (Chromatic Aberration) - filtr, który nadaje obrazowi kinowy / filmowy efekt. Efekt opcjonalny.
Vignette - delikatna winieta, która sprawia, że powierzchnia planet wydaje się bardziej zróżnicowana (złudzenie) - dodatkowe cienie i plamy kolorystyczne
Shader GemFX
Bloom - dodaje intensywności światłu emitowanemu przez różne obiekty (gwiazdy, kontrolki, HUD itp.).
Dodatkowe pliki
Graphics Configuration Override - zwiększa rozmiar tekstur planet i Drogi Mlecznej, zwiększa ilość skałek i kamieni na planetach. Zawiera również zmienioną kolorystykę HUD. Plik lub poszczególne wpisy opcjonalne.
INSTALCJA
1. Pobierz i rozpakuj plik.
2. Zawartość katalogu Graphics Override kopiujemy do C:\Users\Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics.
UWAGA! Jeśli wprowadziliście już własne zmiany do pliku GraphicsConfigurationOverride.xml, który się tam znajduje, wystarczy przekopiować pozostałe wpisy z mojego pliku. Możecie też usuwać poszczególne sekcje, jeśli nie chcecie tych zmian w grze:
Sekcja "GUIColour" odpowiada za kolor HUD.
Sekcja "GalaxyBackground" odpowiada za rozmiar tekstury Drogi Mlecznej. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "Planets" odpowiada za rozmiar tekstur planet. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "SurfaceRocks" odpowiada za ilość kamieni i skałek (nie tych, które dają minerały, tylko tych zwykłych - to nie jest cheat!) na planetach. Większe zagęszczenie oznacza spadek wydajności na planetach, ale jeśli macie mocną kartę graficzną, to wygląda to o wiele lepiej. Standardowa wartość to 400. Można też wprowadzić 800, ale moim zdaniem, to za dużo i ciężko się jeździ SRV przy takim zagęszczeniu kamieni.
3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.
4. Wartość Gamma w opcjach graficznych w grze ustawiamy na 30 (3x strzałka w prawo). UWAGA! Jest to ustawienie biorące pod uwagę prawidłową kalibrację kolorów Waszego monitora!
WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE
Post processing w grze włączamy i wyłączamy klawiszem Scroll Lock. Jeśli chcemy wyłączyć tylko efekt Chromatic Aberration, który nie każdemu może przypaść do gustu używamy klawisza Pause/Brak.
Powodzenia, piloci!
CHANGELOG:
17/03/2016 - Release v.1.1
- Rezygnacja z shadera Deband (rozmywał obraz)
- Drobne poprawki w ustawieniach shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette
- Zmiana klawisza Pause/Break - teraz włącza/wyłacza CA
- Galeria
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki!
:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK).