Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Latanie w skrzydle - podstawy
#1
Skrzydła umożliwiają czterem graczom stworzenie grupy, która dla różnych czynności w grze dodaje nowe możliwości.

Klawiszologia

W celu sprawnej obsługi możliwości dostępnych po dołączeniu do skrzydła polecam zbindować opcje znajdujące się w zakładce Targeting, a są to
Select Wingman 1/2/3 - namierza wybranego skrzydłowego (domyślnie przyciski 7/8/9)
Select Wingman's Target - namierza cel wybranego wcześniej skrzydłowego (domyślnie przycisk 0)
Wingman Nav-Lock - nakłada Nav-Lock na wybranego skrzydłowego.

Przykład: Chcemy wybrać NPC namierzonego przez Wingmana 2. W tym celu najpierw wybieramy skrzydłowego wciskając przycisk 8, a pózniej wciskamy 0.

Zapraszanie do/dołączanie do/opuszczanie skrzydła

Wszystkie czynności potrzebne do stworzenia i obsługi skrzydła wykonujemy w oknie Komunikacji (lewy górny róg). Aby móc połączyć się z innym graczem w skrzydło musimy być w tym samym trybie gry, umożliwającym multi - Open lub Private Group.

W oknie Komunikacji, w drugiej zakładce, z listy Friends wybieramy Komandera, którego chcemy zaprosić, klikamy i z listy wybieramy opcję Invite to Wing.
Kiedy to my jesteśmy zapraszani, w trzeciej zakładce okna Komunikacji wyświetli się komunikat z opcją zaakceptowania lub odrzucenia zaproszenia. 
Aby opuścić skrzydło ponownie wchodzimy w drugą zakładkę, pod nickiem naszego skrzydłowego wybieramy Options i klikamy na opcję Leave Wing. Opuścić wing można w każdym momencie, jednak włącza to krótki cooldown uniemożliwiający dołącznie do/stworzenie nowego skrzydła.

Interfejs

[Obrazek: d4WGMBb.jpg]

Każdy z graczy będący w skrzydle oznaczony jest ikoną u góry naszego ekranu:
- W środku widnieje symbol reprezentujący danego Komandera. Jest to o tyle ważne, że wyświetlać się on będzie przy celu namierznanym przez tego gracza.
- Niebieskie okręgi symbolizują tarcze gracza i będą znikał gdy będzie otrzymywał obrażenia.
- Pomarańczowy pasek przedstawia strukturę statku i będzie się zmiejszał wraz z otrzymywanymi obrażeniami.
- Pod paskiem znajduje się nick gracza. Jeżeli będzie on używał komunikacji wewnątrz gry, będzie to ilustrowane po prawej stronie nicka.
- Pod nickiem gracza wyświetlać sie może jego lokalizacja, system do którego skacze, czy cel, który namierza.
- Gdy namierzymy gracza będącego z nami w wingu cała reprezentująca go ikona zostanie otoczona znakami <>
- Gdy będąc w jednej instancji z naszym skrzydłowym nałożymy na niego Nav-Locka, zostanie to zaznaczone poprzez nałożenie na jego ikonę "rogów kwadratu".

Nav-Lock i Wing Beacon

Jest to jedna z najbardziej przydatnych opcji dostępnych dla skrzydłowych. Umożliwa ona wskoczenia do instancji, w której znajduje się nasz wingman z większej odległości niż normalnie (również pod stację), wykonanie wspólnego superskoku (ze zwykłej przestrzeni do supercruisa) i hiperskoku (z systemu do systemu).

Aby móc "zalockować" naszego skrzydłowego musi on mieć włączony Wing Beacon, dlatego dobrze jest wyrobić sobie nawyk jego włączania od razu po wejściu do skrzydła. Aby to zrobić z zakładki Functions w prawym panelu wybieramy opcję Beacon i z OFF przełączamy na WING.


Są dwa sposoby włączenia Nav-Locka:
1. Działający zawsze sposób polegający na wybraniu z drugiej zakładki okna Komunikacji skrzydłowego, którego chcemy zlockować i kliknięcie opcji Engage Wingman Nav-Lock.


2. Wciśnięcie zbindowanego przycisku Nav-Lock po wcześniejszym wyborze odpowiedniego skrzydłowego. Sposób ten działa jednak tylko, kiedy jesteśmy w tej samej instancji, np w supercrusie. Jeżeli nasz skrzydłowy wskoczył już np. pod stację, aby go zlockować musimy użyć pierwszego sposobu.

Kiedy latamy w wingu wyciągając statki, nastawiamy Nav-Lock na skrzydłowego, który użył interdyktora i staramy się trzymać blisko niego. Częstym błędem jest nie wyłącznie Nav-Locka po wskoczeniu do zwykłej przestrzeni. Jako, że wyciągający ma dłuższy cooldown FSD niż my, jeżeli nie wyłączymy Nav-Locka i wyskoczymy do supercruise zostaniemy automatycznie wciągnięci z powrotem. Tutaj przydaje się zbindowany przycisk. 

Nav-Lock jest moim zdaniem najbardziej przydatną i uniwersalną funkcją systemu skrzydeł. 
Teraz zajmiemy się bardziej wyspecjalizowanymi opcjami w różnych działaniach w grze.

Skrzydła w walce

Nav-Lock wykorzystywany jest do gankowania, natomiast występuje szereg innych funkcji bardzo przydatnych podczas wspólnej walki w skrzydle:
- przede wszystkim jest to równy podział nagród za zestrzelenie między skrzydłowych,
- informacje uzyskane ze skanowania również są dzielone między skrzydłowych,
- zaatakowanie innego wingmana nie wiąże się z karą,
- statki wingmanów nie nakładają mass-locka,
- wykroczenia jednego ze skrzydłowych nie przenoszą się na resztę.

Skrzydła w handlu

Ponownie Nav-Lock stanowi tutaj duże ułatwienie, jako że jeden ze statków znajdującyh się na stacji może ściągnąć skrzydłowego z większej odległości, skracając czas podróży, a jak wszyscy wiem, czas to piniądz.
Dodatkowym proftiem z handlowania w wingu jest 5% dywident z zysków ze sprzedaży każdego ze skrzydłowych. Co ważne, dywidenty wypłacane są przez stację, więc nie zmniejszają zarobków sprzedającego. Nalezy odebrać je w menu Contacts w Serwisach Stacji.
Gdy wyrzucamy ładunek z naszego cargo, osoby będące z nami w skrzydle mogą je zebrać bez znaczenia, czy użyliśmy opcji jettison, czy jettison (abandon).

Skrzydła w eksploracji

Jedynym rzeczywistym dodatkiem skrzydeł do eksploracji jest fakt, że skan ADS i DSS jest dzielony między wszystkich skrzydłowych w systemie, a odkrycie nowej gwiazdy/planety podczas bycia w wingu i przebywania w tym samym systemie spowoduje, że po jej sprzedaży będą przy niej widoczne nicki wszystkich skrzydłowych (bonus finansowy za pierwsze 
odkrycie trafi jednak tylko do sprzedającego dane).

Skrzydła na konsolach

Jako, że jestem szczęśliwym członkiem PC Master Race i nie posiadam konsol, ciężko mi opisać róźnice (jeżeli jakieś istnieją) w tym poradniku. Jeżeli któryś z Consol Peasants (żart, nie rzucajcie padami) chciałby opisać różnice czy podać odpowiednie przyciski na padzie to z miłą chęcią dodam je tutaj.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Podstawy BGS SirMicho 23 27,857 02.05.2019, 15:06 UTC
Ostatni post: SirMicho
Lightbulb [PORADNIK] Zarządzanie energią - podstawy dla początkujących Ajro 10 24,547 22.06.2017, 19:15 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości