Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PORADNIK Zostań Przemytnikiem
#1
PORADNIK PRZEMYTNIKA

„Czasami zadziwiam nawet samego siebie.”
 – Han Solo

 
Chciałbyś wesprzeć The Winged Hussars w kolejnych ekspansjach, ale nie dorobiłeś się jeszcze odpowiedniego statku do walki/handlu/miningu/eksploracji? Znudzony walkami w RES i CZ? Górnictwo spowszedniało, a handel już nie kręci? Chciałbyś poczuć się jak Han Solo? Zostaw wszystko i zostań przemytnikiem.
 
Misje przemytnicze potrafią być bardzo lukratywne, ale też nie wybaczają błędów. Jedna zła decyzja i tracimy wszystkie zlecone zadania. Poradnik ten postanowiłem napisać po wykonaniu około 50-60 misji przemytniczych, dzięki którym wreszcie dorobiłem się czegoś większego od Cobry.
 
WYBÓR STATKU
Poniżej w spojlerze zamieściłem pełną listę statków nadających się do skutecznego przemytu. Zaznaczam – skutecznego – bo jak ktoś ma ochotę to i T9 może próbować.
Build może trochę szokować, ale przy wyrobieniu sobie kilku nawyków bardzo przyjemnie się tym lata. Na pewno dziwi brak tarcz. Bo tarcze są dla mięczaków Smile   A prawda jest taka, że niewiele się przydają jeżeli w miarę przyzwoicie mamy opanowaną sztukę pilotażu (z naciskiem na bezpieczne lądowanie). Dzięki temu mamy 16t więcej ładowności co przekładać się może nawet na kilka milionów cr zarobionych więcej. Dziwić może też brak Chaff Launcherów i Heat Sink Launcherów – bo są niepotrzebne. Tylko rozpraszają, tracimy na ich używanie niepotrzebnie czas, a ich skuteczność jest wątpliwa. No i zwiększają niepotrzebnie masę statku. Laserki są właściwie dla ozdoby bo nigdy nie wiadomo.
 
GDZIE SZUKAĆ MISJI
System ROBIGO gdzie możemy natrafić na misje powyżej 5.000.000 cr znajduje się na drugim końcu świata, ale jeżeli dopiero zaczynasz proponuję poszukać czegoś bliżej. System musi być na uboczu zamieszkałego świata i dobrze, aby była w nim frakcja piracka. Daje to nam większą szansę pojawienia się dobrze płatnych misji. Proponuję system HUNCETAE oddalony o 45ly od HR 8444 [link]. Następnie przełączamy się pomiędzy trybami open/solo/private group i zbieramy interesujące nas misje. Tankujemy, wybieramy najbliższy system, do którego mamy odwieźć kontrabandę i w drogę.
[Obrazek: 0Brceon.jpg] 
Takich misji szukamy.
.
JAK LATAĆ
Po pierwsze bezpiecznie. Jak ktoś nie jest wprawiony to na początek proponuję jednak wstawić jakieś osłony - Bi-Weavy 3C wystarczą. Nie wdajemy się w żadne walki, naszą jedyną bronią jest szybkość (433m/s przy zapełnionej maksymalnie ładowni). Latamy zawsze na 4 pipsach w silniki!
 
INTERDYKCJA
Wszystko pięknie fajnie do czasu aż nie zacznie nas ktoś wyciągać z SC. A zacznie prędzej czy później. Pod żadnym pozorem nie walczymy! Ustawiamy przepustnicę na 0, starając się utrzymać dziób w kierunku niebieskiego okręgu i czekamy na poddanie interdykcji. Jeżeli wyciągnęła nas policja od razu rozpoczyna skanowanie. Ważne jest, aby nie panikować. Przepustnica na 50% (dobrze jest mieć to zbindowane pod jakimś klawiszem) i robimy zwrot W KIERUNKU przeciwnika. Kiedy już mamy go przed sobą dajemy gaz do dechy i boost. Jeżeli zrobimy to sprawnie to miniemy się przed ukończeniem skanu. Stróż prawa przerwie skanowanie i zacznie zawracać za nami. My w tym czasie gnamy przed siebie ile tylko pary w silnikach boostując raz za razem. Odlatujemy na odległość kilku km i możemy wskakiwać do następnego systemu lub do SC.
[Obrazek: IhuBIS4.jpg]
Teraz zaczynamy boostować!
.
.
Dlaczego nie walczymy.
.
Poza statkami policyjnymi wyciągać nas będą także piraci. Tutaj robimy to samo co powyżej, ale z większym luzem bo nas nie zeskanują.
 
LĄDOWANIE
Lądowania to najbardziej niebezpieczna część misji. Trzeba być maksymalnie skupionym i być gotowym na natychmiastowe przerwanie podejścia i ucieczkę w SC lub daleko oddalając się od stacji. Procedura lądowania wygląda następująco:
.
Outposty i Bazy Naziemne
Po wyjściu z SC kierujemy się prosto do celu. Lecimy BEZ BOOSTOWANIA na 75-100% mocy silników. Jeżeli nie wydarzy się nic niepokojącego prosimy o dokowanie i ostrożnie lądujemy (przypominam o braku tarcz !!!). Jeżeli tuż przy stacji kręci się statek policyjny to przerywamy podejście i kierujemy się na niego. Robimy mijankę opisaną w części o interdykcji i uciekamy odciągając go od stacji.
.
Stacje Kosmiczne
Po wyjściu z SC ustawiamy silniki na 75-100% i lecimy BEZ BOOSTOWANIA, ale nie kierujemy się prosto w kierunku stacji tylko okrążamy ją w bezpiecznej odległości powyżej 8 km aż znajdziemy się DOKŁADNIE na wprost wlotu. Tak jak na screenie poniżej.
[Obrazek: vQ31N4r.jpg]
Teraz dopiero możemy podchodzić do lądowania.
.
Dopiero wtedy rozpoczynamy podejście – prosimy o zgodę na lądowanie jak tylko wejdziemy w zasięg. W odległości 2,5 km dajemy silniki na 50% mocy, wlatujemy do środka i ostrożnie lądujemy (nie mamy tarcz – pamiętać !!). Warto zaraz po wlocie obniżyć lekko lot aby nie znajdować się „w świetle” wlotu, przez który podobno policja też może nas przeskanować (nie miałem tej nieprzyjemności tego doświadczyć). Jeżeli tuż przy stacji zaczną nas skanować to nie przerywamy podejścia tylko wlatujemy na 75-100% silnikach (NIE BOOSTUJEMY bo będą nas zdrapywać ze ścian – przypominam o braku tarcz!!!). I tu właśnie przydaje się centralne ustawienie do wlotu gdyż nie musimy panicznie manewrować aby szybko znaleźć się wewnątrz stacji. W środku jesteśmy teoretycznie bezpieczni, ale lepiej od razu zejść z linii wlotu.
--------------
Krytyczny moment lądowania to pierwsze kilkanaście sekund po wyjściu z SC. Rozpoczynamy procedurę podaną powyżej, ale musimy się spodziewać, że tuż za nami wyskoczy statek policyjny albo pirat. Wtedy natychmiast przerywamy procedurę lądowania i rozpoczynamy procedurę odciągania.
Czyli: robimy wspomnianą wcześniej mijankę starając się aby przeciwnik był skierowany dokładnie dziobem w naszym kierunku (zajmie mu więcej czasu zrobienie później zwrotu). Następnie uciekamy na booście i odciągamy przeciwnika od stacji. Robimy to tak długo aż zniknie nam z radaru. Odczekujemy ok. minuty,  zawracamy w kierunku stacji i wracamy do procedury lądowania. Przeciwnik kiedy nas zgubi powinien wejść w High Wake. Jeżeli tak się nie stanie to ponawiamy ucieczkę aż do skutku.
Procedura odciągania może być trochę czasochłonna, ale najważniejsze że jest skuteczna. Próby wyjścia do SC i ponownego powrotu przed stację kończą się zazwyczaj tym, że znowu za nami wyskakuje ten sam policjant/pirat.
 
START
Start też może być niebezpieczny i nie należy go lekceważyć (autor poradnika doświadczył na własnej skórze).
Przed startem powinniśmy mieć już wybrany następny system, do którego polecimy!

Start z outpostów i baz naziemnych

Zaraz po zwolnieniu cum chowamy podwozie, podnosimy lekko statek nad pada, dajemy 100% w silniki i boostujemy. Odlatujemy tak na pełnej szybkości boostując do czasu wyjścia poza mass locka stacji. Włączamy hipernapęd i skaczemy do następnego systemu lub wchodzimy w SC.

Start ze stacji kosmicznych

Po zwolnieniu cum podnosimy statek, aby znajdował się dokładnie na wprost wylotu (przypominam o braku osłon). Chowamy podwozie i ostrożnie (do 50% silników) zbliżamy się do wylotu. Tuż przy wylocie jak już jesteśmy pewni, ze o nic nie zawadzimy dajemy 100% silników i boostując wylatujemy na wprost. Nie zmieniamy kierunku lotu tylko cały czas boostując oddalamy się poza zasięg stacji i skaczemy do następnego systemu lub wchodzimy w SC.
 
PRZELOT I SKANOWANIE SYSTEMÓW
Warto mieć ze sobą Advanced Discovery Scanner gdyż podczas wykonywania misji odwiedzimy wiele nie zeskanowanych systemów. Zarobimy na skanowaniu dodatkowe cr a przede wszystkim podniesiemy rangę w Eksploracji – co też ma znaczenie gdyż część misji przemytniczych wymaga wyższych rang w Eksploracji.
Jeżeli masz dodatek Horizons i chcesz brać także misje na planetach to Advanced Discovery Scanner staje się niezbędny.
 
 
PODSUMOWANIE
  • Od czasu jak stosuję się do powyższych zasad nie straciłem ani jednej misji.
  • Jeżeli nigdy nie przemycałeś lub dawno nie latałeś ażurowym statkiem bez osłon to będzie lepiej jak na początek zrobisz kilka misji testowych.
  • Pamiętaj robisz misje za grube miliony – nie spodziewaj się spacerku.
  • Jeżeli wyciągnie nas pirat to należy mieć się na baczności bo często po kilkunastu sekundach wyskakuje także stróż prawa i co zacznie robić? Nie nie zaatakuje złego pirata tylko zacznie skanować dobrego przemytnika.
  • Grając w open uwaga na innych commanderów kręcących się dziwnie przy stacjach. W razie wątpliwości można przejść w Silent Running.
  • Losing is Fun.
Odpowiedz
#2
Dobry poradnik, rep leci Wink
[Obrazek: sz37R8A.png]
Odpowiedz
#3
Mam parę pytań co do misji przemytniczych:
1. Czy do szmuglerki nadaje się Diamondback Explorer?(Na ASP mnie nie stać a Diamond ma fajny skok i nie za małą ładownie, i kosztuje w miarę przyzwoite pieniądze)
2. Na czym polega i jak przebiega wchodzenie do stacji w trybie sillent runing? Może ktoś opisać tą procedurę?
3. Czy taki build Diamondback Exprlorera na początek przygody ze szmuglowaniem będzie ok?http://coriolis.io/outfit/diamondback_ex...=.Aw1-kA==
Odpowiedz
#4
yep , aż go na tablecie sobie jakoś tam zapisze Tongue dzięki Smile
Odpowiedz
#5
Do przemytnictwa chyba lepsza będzie Cobra - może nie ma aż tak dużego skoku, ale jest szybka, więc łatwo uciec przed skanowaniem i da się ją w dobre ładownie wyposażyć.
Odpowiedz
#6
Arnul,

Czy w Twoim buildzie Cobry można zaoszczędzić 1.5kk kupując planta 4D zamiast 4A? Czy ma to jakieś istotne znaczenie bo 4D spokojnie energię zapewnia temu buildowi?
Odpowiedz
#7
(08.01.2016, 20:30 UTC)CMDR szczygiel napisał(a): Arnul,

Czy w Twoim buildzie Cobry można zaoszczędzić 1.5kk kupując planta 4D zamiast 4A? Czy ma to jakieś istotne znaczenie bo 4D spokojnie energię zapewnia temu buildowi?

Do Cobry możesz dać spokojnie 4D. DB Eksplorer się nie nadaje bo za mało zwrotny, zdecydowanie za wolny no i mało towarów zabiera.
Odpowiedz
#8
(08.01.2016, 21:07 UTC)Arnul napisał(a):
(08.01.2016, 20:30 UTC)CMDR szczygiel napisał(a): Arnul,

Czy w Twoim buildzie Cobry można zaoszczędzić 1.5kk kupując planta 4D zamiast 4A? Czy ma to jakieś istotne znaczenie bo 4D spokojnie energię zapewnia temu buildowi?

Do Cobry możesz dać spokojnie 4D. DB Eksplorer się nie nadaje bo za mało zwrotny, zdecydowanie za wolny no i mało towarów zabiera.

Dzięki! Zaraz się zabieram za zgłębianie tajników smugglerkiSmile
Odpowiedz
#9
Chciałem powiedzieć, że jeśli komuś opatrzyła się trasa z Robigo, to podobne misje można teraz robić na stacji Obisidian Orbital w systemie Maia (tam gdzie szukają artefaktów obcych). Plusem jest, że jest troszkę bliżej niż Robigo i ładny widok na mgławicę Plejad.
Odpowiedz
#10
Wczoraj na TS podczas luźnej gadki z pilotami Cmdr 2M1r zasugerował aby po wzięciu misji szmuglerskich sprzedać wszystkich niewolasów, co wydłuży skok, oraz zaoszczędzi nam skanów, następnie dolatując do celu naszej  szmuglerki po prostu ich kupić i zacząć oddawać misje.

Pomysł bardzo ciekawy, trzeba go przetestować.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości