![]() |
|
Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - Wersja do druku +- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com) +-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Bar "11 parseków" (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=90) +--- Wątek: Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) (/showthread.php?tid=5911) |
Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - Azzorek - 03.03.2020 O7 Komandorzy! Choć nie jestem zapalonym górnikiem, pamiętam kiedyś dyskusję jaka się nawiązała na czacie squadronowym TWH. Wszystko sprowadziło się do technicznego problemu jak zapobiec budowaniu baz/kopalni w tych samych lub blisko zlokalizowanych miejscach. Dodatkowym problemem mogłyby być również atak lub blokowanie naszych potencjalnych włości przez innych graczy. Również tworzenie nowych lokalizacji mogłoby obciążyć universum ED i sam BIGOS. Technicznie sam pomysł jest w mojej ocenie całkowicie do zrealizowania i to bez dużych nakładów. Tekstury baz już są, organizacja ich działania sprowadzałaby się do zmian parametru/parametrów w czasie (kopalnie-wydobycie) jak również ilość materiałów w magazynie (dostarczanie-odbieranie). Parę dni temu olśniło mnie na ten temat, ot tak nagle. Otóż z pomocą może tutaj przyjść znany przez Nas wszystkich i znienawidzony bug ED (a raczej mechanika działania ED). Instancje! Otóż jeśli jakiś gracz ląduje na planecie sam lub w wingu (załóżmy w odległości minimum 100km od innych budynków oficjalnie będących na powierzchni) tworzy się osobna instancja. Jest ona widoczna tylko i wyłącznie dla gracza i innych pod warunkiem, że są z nim w wingu. To oczywiście ograniczenie, ale moim zdaniem całkowicie do zaakceptowania. Można taką sytuację przyrównać do czasowego utworzenia Private Group dla tych graczy (gracza). Trick ten pozwoli całkowicie wyeliminować wpływ innych graczy na nasze budynki - w pozostałych instancjach ich po prostu nie będzie! Plusem tego rozwiązania jest m.in. to, że nasze bazy (lokalizacja, parametry) są przechowywane tylko w naszych logach-koncie ED, a nie jako dane w całej galaktyce. Nie powinno to w takim razie obciążyć serwerów bo otwiera się tylko nowa instancja i tyle. Zachęcam Was teraz do dyskusji. Coś na zasadzie: podważenie dobrego działania tego pomysłu kontra opinie broniące lub pokazujące jak problem można byłoby obejść. O7 Cmdr Azz RE: Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - radekcz - 03.03.2020 Bez sensu... Lepsze by było ograniczenie ilości baz na danej planecie i strefa wokół wybudowanej bazy ograniczająca gęstą zabudowę - np. w promieniu 100 km nie może powstac następna baza a na danej planecie max 3-8 baz (lub coś w ten deseń). RE: Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - Wojciech Dannyboy - 03.03.2020 Dokładnie jak Radekcz napisał. Wystarczy ograniczenia narzucić i będzie ok. Jaki by miał sens budowanie bazy jak nikt innych ich nie zobaczy? Jak zrobią widoczne bazy dla wszystkich to ludzie będą się wzajemnie odwiedzać i będzie można sprzedawać skórki na budynki. RE: Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - Azzorek - 03.03.2020 (03.03.2020, 19:29 UTC)Wojciech Dannyboy napisał(a): Dokładnie jak Radekcz napisał. Wystarczy ograniczenia narzucić i będzie ok. Jaki by miał sens budowanie bazy jak nikt innych ich nie zobaczy? Jak zrobią widoczne bazy dla wszystkich to ludzie będą się wzajemnie odwiedzać i będzie można sprzedawać skórki na budynki. Jednak wtedy będzie problem z innymi graczami, typu troll. Chodziło mi bardziej o możliwość gromadzenia dóbr jak w real life i rozszerzenia górnictwa o powierzchnie planet. Górniczenie na planetach sprowadzałoby się do zainstalowania-wybudowania maszyn górniczych, które wydobywałoby powoli urobek. Na tyle powoli, żeby można było spokojnie na kilka-kilkanaście dni gdzieś polecieć : Podobnie było w FEII i FFE .Pozdrawiam, Azz RE: Własne kopalnie i bazy na planetach i księżycach. (dyskusja) - Wojciech Dannyboy - 04.03.2020 No pomysł z budowaniem fabryk i sztolni jest jak najbardziej ok. Ale nie wiem jakbyś chciał to trolować? Budynków i stacji w ED nie da się zniszczyć. Jakbyś wybudował bazę to zajął byś jakiś teren w promieniu iluś tam kilometrów. Ten teren by był twój i tylko ty byś mógł na tym terenie budować. Dołóż do tego możliwość budowania systemów obronnych (wieżyczek przeciwlotniczych, skimmerów i obronnych Viperów) i masz spokojną głowę. Oczywiście system może wymyślać misje oparte o tego typu bazy (np: infiltracja, wyłączenie baz, wykradzenie danych), ale wątpie by dało się ukraść zasoby bazy. |