The Winged Hussars - Forum
[PORADNIK] Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - Wersja do druku

+- The Winged Hussars - Forum (https://forum.thewingedhussars.com)
+-- Dział: Strefa Publiczna (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Biblioteka (https://forum.thewingedhussars.com/forumdisplay.php?fid=31)
+--- Wątek: [PORADNIK] Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner (/showthread.php?tid=1153)



Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - Kofi Paridae - 30.05.2016

Nie wszystkie typy zasobów na planetach są takie same. Poniżej znajduje się użyteczny schemat jak ich linie pojawiają się na skanerze.

[Obrazek: Dcf1he1.png]

Materiały posortowane w/g szansy na drop - od Very Rare do Very Common


Metalic Meteorite: Najlepsza szansa na drop Very Rare lub Rare - często (ale nie zawsze) występują w grupie 3, w promieniu 100m. Nawet jeśli dają największą szansę VR lub R nie jest ona gwarantowana.

Outcrop (metallic): druga największa szansa na znalezienie VR i trzecia największą szansa na R.

Mesosiderite: Druga najlepsza szansa na znalezienie R, trzecią największą szansę na VR (ale nie jest to częste).

Bronzite Chondrite & Common Outcrop (common): W zdecydowanej większości przypadków dają tylko VC, a a najczęściej C. Choć może się zdarzyć, że wyskoczy VR, ale to bardzo rzadkie.

Zasada: 3-2-1
Na każdej planecie pojawiają się dokładnie trzy różne typy Common, 2 Rare i 1 Very Rare. 
Są małe odchylenia od tej zasady ale dotyczy to planet ręcznie utworzonych przez FDev.

Trzy planety Metal Rich, które są trochę dziwne: Merkury, Eranin 2 i Yaygeta 7. Merkury i Eranin 2 składają się z 40% skał i 60% metalu podczas gdy Taygeta 7 składa się z 66.90% 33,10% skał i metalu. Na tych planetach występują wszystkie bardzo powszechne materiały - VC. 


W każdym innym przypadku planety Metal Rich nie mają węgla, fosforu lub siarki (co oznacza, że trzeba oszczędzać paliwo do SRV).

Poszukiwanie powierzchniowe w skrzydle
Doświadczenie mówi że zdecydowanie lepiej jest poszukiwać materiałów w skrzydle niż samemu. Im większe skrzydło tym zasoby częściej się generują na powierzchni. Czasami może zająć dużo czasu aby znaleźć materiały Very Rare lub Rare a nawet Common. Mniej więcej po 20 minutach można się zorientować czy dana instancja na powierzchni będzie generować interesujące nas zasoby. Dodatkowo poszukiwanie w skrzydle zwiększa szansę na znalezienie materiałów Very Rare (jest to jedynie moja obserwacja)

Zewnętrzne narzędzia
Istnieje bardzo przydatne narzędzie do rozpoznawania materiałów po dźwięku jakie wydają na naszym skanerze. Osobiście częściej się skupiam na dźwięku a skaner wyznacza mi tylko kierunek w którym mam się udać. 
Link do narzędzia: WaveScanner


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - ShinzoSin - 03.06.2016

Bardzo fajny poradnik, lecą propsy. Gram w Elite już wieki całe, ale jakoś łazika unikałem, wiec do niedawna byłem trochę taki newbie w temacie. Teraz przynajmniej czuję, że nie ominę czegoś cennego jak kretyn ^^'


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - BRTMN - 27.10.2018

Ja i tak wszystko zbieramBiggrin


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - Mathias Shallowgrave - 27.10.2018

Łojezu, aleś starocia odkopał Biggrin

Teraz zbiera się wszystko, ale jak był ogólny limit na materiały, to się uważało, co się z ziemi podnosi Tongue


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - MAGNUM354 - 28.10.2018

Nie pamiętam już tych czasów z limitem Smile
A na serio - to tylko pokazuje jak przydatna to była zmiana.


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - Yautja - 28.10.2018

Pamiętam limit, i jeszcze potrzebę posiadania towarów do inżynierki Smile
Ja korzystam z prostej zasady - dolna część skanera to matsy, górna część skanera to artefakty, głębsze wnikanie nie jest potrzebne Wink
A i mamy niedaleko HaeRki system HIP 110262 - dużo planet z prawie kompletną tablicą Mendelejewa Wink Zawsze tam lecę na żniwa. Polecam.


RE: Rozpoznawanie typu zasobów na Wave Scanner - BRTMN - 29.10.2018

Ja wróciłem do Elitki po 7 miesiącach przerwy więc dla mnie był nagły przeskok w pojemności na DATA i Materials. Zachłysnąłem się tą przestrzeniąBiggrin