The Winged Hussars - Forum

Pełna wersja: [ReShade] RootsExplo - autorski preset ReShade
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Pobierz: RootsExplo v.1.1 

Alternatywna lokacja: POBIERZ



GALERIA

LINK DO GALERII - porównanie grafiki przed i po. 




OPIS

ReShade to nakładka, która polepsza grafikę przez wykorzystanie rozmaitych efektów post-processingu (shaderów). Działa to na zasadzie pliku DLL, który jest ładowany wraz z grą. Biblioteka obsługuje zdefiniowane w plikach konfiguracyjnych efekty (tzw. Preset), które są nakładane bezpośrednio na obraz, który widzimy na ekranie.




EFEKTY

Preset polepsza grafikę Elite przez wykorzystanie następujących efektów:

Shader SweetFX
SMAA - poprawiony antyaliasing.
Levels, LiftGammaGain, Tonemap, Vibrance, Curves - zmiany nasycenia kolorów, intensywności światłocieni, kontrastu, gammy, ekspozycji itp. 
Lumasharpen - wyostrzenie wszystkich tekstur.
CA (Chromatic Aberration) - filtr, który nadaje obrazowi kinowy / filmowy efekt. Efekt opcjonalny.
Vignette - delikatna winieta, która sprawia, że powierzchnia planet wydaje się bardziej zróżnicowana (złudzenie) - dodatkowe cienie i plamy kolorystyczne

Shader GemFX
Bloom - dodaje intensywności światłu emitowanemu przez różne obiekty (gwiazdy, kontrolki, HUD itp.). 

Dodatkowe pliki
Graphics Configuration Override - zwiększa rozmiar tekstur planet i Drogi Mlecznej, zwiększa ilość skałek i kamieni na planetach. Zawiera również zmienioną kolorystykę HUD. Plik lub poszczególne wpisy opcjonalne. 





INSTALCJA

1. Pobierz i rozpakuj plik. 

2. Zawartość katalogu Graphics Override kopiujemy do C:\Users\Nazwa_Użytkownika\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Graphics. 

UWAGA! Jeśli wprowadziliście już własne zmiany do pliku GraphicsConfigurationOverride.xml, który się tam znajduje, wystarczy przekopiować pozostałe wpisy z mojego pliku. Możecie też usuwać poszczególne sekcje, jeśli nie chcecie tych zmian w grze:

Sekcja "GUIColour" odpowiada za kolor HUD.
Sekcja "GalaxyBackground" odpowiada za rozmiar tekstury Drogi Mlecznej. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "Planets" odpowiada za rozmiar tekstur planet. Standardowa wartość to 2048. Można też ustawić 3072.
Sekcja "SurfaceRocks" odpowiada za ilość kamieni i skałek (nie tych, które dają minerały, tylko tych zwykłych - to nie jest cheat!) na planetach. Większe zagęszczenie oznacza spadek wydajności na planetach, ale jeśli macie mocną kartę graficzną, to wygląda to o wiele lepiej. Standardowa wartość to 400. Można też wprowadzić 800, ale moim zdaniem, to za dużo i ciężko się jeździ SRV przy takim zagęszczeniu kamieni.

3. Zawartość katalogu Preset kopiujemy do katalogu z EXE gry. U mnie jest to: E:\Program Files (x86)\Frontier\EDLaunch\Products\elite-dangerous-64.

4. Wartość Gamma w opcjach graficznych w grze ustawiamy na 30 (3x strzałka w prawo). UWAGA! Jest to ustawienie biorące pod uwagę prawidłową kalibrację kolorów Waszego monitora!




WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE

Post processing w grze włączamy i wyłączamy klawiszem Scroll Lock. Jeśli chcemy wyłączyć tylko efekt Chromatic Aberration, który nie każdemu może przypaść do gustu używamy klawisza Pause/Brak.

Powodzenia, piloci!





CHANGELOG:

17/03/2016 - Release v.1.1
  • Rezygnacja z shadera Deband (rozmywał obraz)
  • Drobne poprawki w ustawieniach shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette
  • Zmiana klawisza Pause/Break - teraz włącza/wyłacza CA
  • Galeria
13/03/2016 - Release v.1.0
Czekam na galerię. Sam poszukuje jakieś alternatywy dla EDFX. Smile
Mój GeForce 770GTX aż spocił się jak to czytał Wink.

Pytanie jak bardzo obniża to ilość klatek?

Graphics Configuration Override pewnie bym sobie darował, bo i tak mój komp robi co może żeby renderować planetki, zwłaszcza podczas lądowania na nich, a dorzucanie mu jeszcze bardziej szczegółowych tekstur i kamieni na planetach wcale nie pomoże.
(14.03.2016, 01:23 UTC)Doom_days napisał(a): [ -> ]Czekam na galerię. Sam poszukuje jakieś alternatywy dla EDFX. Smile

Tu jest mała galeria pokazująca rozmaite efekty: http://imgur.com/a/oj9iV

Więcej screenów wkrótce! W tym tygodniu pojawi się też wideo Smile

(14.03.2016, 07:17 UTC)Quarion napisał(a): [ -> ]Mój GeForce 770GTX aż spocił się jak to czytał Wink.

Pytanie jak bardzo obniża to ilość klatek?

Graphics Configuration Override pewnie bym sobie darował, bo i tak mój komp robi co może żeby renderować planetki, zwłaszcza podczas lądowania na nich, a dorzucanie mu jeszcze bardziej szczegółowych tekstur i kamieni na planetach wcale nie pomoże.

Rozmiar nie ma znaczenia Wink

A poważnie, to rozmiar tekstur nie wpływa na FPS. Tekstury ładowane są do pamięci tylko raz - tutaj ma znaczenie ilość VRAM, jaką masz na karcie. Ilość kamieni już potrafi wpłynąć na FPS, bo jest więcej obiektów do wyrenderowania na ekranie i oznacza to więcej cieni, odbić światła itp. efektów do przetworzenia przez GPU.

Na moim sprzęcie zanotowałem spadek 8-10 FPS przy tym presecie.
Ok. To sprawdzę jak to wszystko wygląda Smile. No i kamyczki zostawię na ustawieniach domyślnych. Na karcie mam 2GB, więc jest średnio.

Wcześniej zrobię sobie kopie zapasową wszystkich plików bo potem nie dojdę z tym do ładu Biggrin.
(14.03.2016, 09:17 UTC)Quarion napisał(a): [ -> ]Ok. To sprawdzę jak to wszystko wygląda Smile. No i kamyczki zostawię na ustawieniach domyślnych. Na karcie mam 2GB, więc jest średnio.

Wcześniej zrobię sobie kopie zapasową wszystkich plików bo potem nie dojdę z tym do ładu Biggrin.

Daj znać jakie wrażenia. Mam identyczną kartę graficzną i na planetach się krztusi.
Takie bardzo delikatnie, w sumie zastanawiałem się nawet gdzie widać różnicę i czy nie dałeś przypadkiem dwóch takich samych fotek Wink
EdFX dużo ostrzej wprowadza zmiany i są widoczne od ręki. Zobaczymy jak będzie więcej zdjęć ale ja na razie zostanę przy zmodyfikowanym FX.
Release wersji 1.1. Pozbyłem się shadera Deband, bo jak się okazało strasznie rozmywał obraz, wprowadziłem też drobne poprawki do ustawień shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette. Ponieważ Bloom jest a) bardziej stonowany i b) zasięg został zmniejszony i efekt nie ma teraz wpływu na HUD, zmieniłem rolę klawisza Pause/Break, który włącza/wyłącza teraz efekt Chromatic Aberration. Drobna poprawa wydajności. Dodałem galerię z porównaniem screenów wersji 1.1: LINK.

CHANGELOG:

17/03/2016 - Release v.1.1
  • Rezygnacja z shadera Deband (rozmywał obraz)
  • Drobne poprawki w ustawieniach shaderów Lumasharpen, Bloom, CA i Vignette
  • Zmiana klawisza Pause/Break - teraz włącza/wyłacza CA
  • Galeria
Jak zmienić aby CA (Chromatic Aberration) Było domyślnie wyłączone? Strasznie rozmywa czcionkę, aż oczy mnie od tego bolą Sad
(30.07.2016, 16:41 UTC)Nizm0 napisał(a): [ -> ]Jak zmienić aby CA (Chromatic Aberration) Było domyślnie wyłączone? Strasznie rozmywa czcionkę, aż oczy mnie od tego bolą Sad

Katalog ReShade, plik SweetFX.cfg, zmień #define USE_CA 1 na #define USE_CA 0

Ja też coraz częściej wyłączam! Podoba mi się ten zielonkawy odcień, jaki nadaje, ale rozmycie jest jednak koszmarne. Zastanawiam się jak osiągnąć ten efekt przy użyciu innego shadera. Może coś pokombinuję.
Stron: 1 2 3