The Winged Hussars - Forum

Pełna wersja: Ogólna taktyka walki - luźne przemyślenia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
OGÓLNA TAKTYKA WALKI
LUŹNE PRZEMYŚLENIA



Jestem relatywnym noobem w Broken Ranks, ale trochę już poznałem mechaniki tej gry, no i swoje w inne MMO przegrałem. Tutaj wrzucam swoje luźne przemyślenia na temat ogólnej taktyki walki w Broken Ranks.

Polemika i inne porady mile widziane! :) 



1. Nie ignoruj obrony!
Obrona jest ważna, bo pozwala na całkowite uniknięcie ciosów przeciwnika. Twój cios w końcu wejdzie, prędzej czy później. Ale jak nie będziesz miał HP, to nie wejdzie nigdy, bo będziesz po prostu martwy :) 



2. Czytaj dokładnie opisy swoich skillów. 
Znajdziesz tam sporo informacji na temat tego, które umiejętności uzupełniają się nawzajem. Układaj taktyki na podstawie tej synergii. Dla przykładu, jeśli masz skill, który zwiększa szansę ataku dystansowego, warto go wrzucić przed ataki dystansowe. No brainer!


3. Kolejność wykonywanych ataków w walce to:
  1. Atak mentalny (buffy/debuffy/klątwy)
  2. Atak dystansowy (łucznicy, magia)
  3. Atak wręcz
Jeśli w taktyce masz różne skille z danej kategorii, to odpalają się one w kolejności ich rozmieszczenia. 


4. Kolejność atakowania wrogów.
Podczas walki atakuj wrogów tak, aby jak najszybciej pozbyć się tych z małą ilością HP. Każdy zabity wróg, to jeden atak mniej na Twoją drużynę! W dalszej kolejności pozbywaj się wrogów zgodnie z kolejnością ataków:

  1. Wrogowie atakujący mentalnie
  2. Wrogowie atakujący na odległość
  3. Wrogowie walczący wręcz
Tym sposobem minimalizujesz otrzymywane obrażenia, jednocześnie znacznie zwiększając swoją szansę na przeżycie. 


5. Jeżeli ostatni wróg ma mało HP (ostatnia runda)
Jeżeli ostatni wróg ma na tyle mało HP, że istnieje spora szansa na to, że zginie - a Twoje ataki wejdą pierwsze (np. łucznik/voodoo vs melee), to możesz zaryzykować całkowite zdjęcie obrony i przekazanie wszystkich punktów akcji na 1 lub 2 ataki (na tyle, żeby zabić wroga). Oczywiście może zdarzyć się tak, że ataki nie wejdą, ale jest to ryzyko, które czasami warto podjąć.


6. Zwiększ ilość HP, przy których Twój pet ucieka z walki.
Zrobisz to w ustawieniach peta. Początkowo nie ma to aż takiego znaczenia, ale z czasem utrata peta będzie coraz bardziej kosztowna, nie wspominając o petach za imperiały.


7. Pilnuj ekwipunku!
Najgorsze, co może się zdarzyć, to dropnięcie rara czy epika i... brak miejsca w ekwipunku na jego podniesienie. Item przepada bezpowrotnie!
Nie ma za bardzo z czym polemizować, wszystko się zgadza.

Jedynie bym dodał ze można wytrenować burka co zmniejsza drastycznie koszt wykupu. Wydaje mi się ze burek na 30 poziomie ma takie same statystki jak ogar na 30 poziomie.

Potrzebna teraz druga czesc o walce drużynowej, szczególnie kogo i jak buffować.
Dodałem jeszcze:

5. Jeżeli ostatni wróg ma mało HP (ostatnia runda)

Jeżeli ostatni wróg ma na tyle mało HP, że istnieje spora szansa na to, że zginie - a Twoje ataki wejdą pierwsze (np. łucznik/voodoo vs melee), to możesz zaryzykować całkowite zdjęcie obrony i przekazanie wszystkich punktów akcji na 1 lub 2 ataki (na tyle, żeby zabić wroga). Oczywiście może zdarzyć się tak, że ataki nie wejdą, ale jest to ryzyko, które czasami warto podjąć.
Jeśli posiadacie peta to jego kolej akcji następuje PO graczu, ale przed mobem; oczywiście we właściwej fazie rundy walki [mentalnej, dystansowej, wręcz].

Wydaje się że o doborze petów, aby dopełnić drużynę, decyduje ich lvl - pierwszeństwo maja wyższe