The Winged Hussars - Forum

Pełna wersja: OPERACJA *POD WIATR*
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Tak To skrót ::)

Poszukiwania 
Odpowiednich
D
Wyladowania
Intrygujacych
Aktywnych
Tektonicznie
Regionow*

*Na planetach z atmosferami, które mogą w dodatku Odyssey stać się typem "tenuous".

[Obrazek: a7696748a1d11471b2af484c7dfc4d60.png]
foto - Odyssey Trailer

Idzie Odyssey, a z nim podobno dwa typy nowych planet (poprawione śnieżynki i nowy rodzaj światów skalistych - https://www.youtube.com/watch?v=FPIxYV7Ar-c ) Nie wiem czym będzie wspominany na fandomowej wiki "Tenuous atmospheres" - https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Atmospheric_Landings, ale założyłem (możliwie, że bardzo naiwnie), że raczej fdev nie zacznie dolepiać nowych światów do odkrytych systemów. Jakieś istniejące światy skaliste lub lodowe nabiorą nowych cech i z "nielądowalnej" planety o atmosferze np. 0.3ATM i sensownych temperaturach, staną się te same światy "lądowalnymi" o atmosferze typu tenous. 

Życie pewnie zweryfikuje, że znowu odpłynąłem za daleko, ale puki nikt mnie nie naprostuje planuje wycieczkę, której celem będzie znalezienie jak najciekawszych planet icy body, rocky body, rocky-ice world i High-Metal Content World o parametrach atmosferycznych "rokujących" na migrację do typu tenous. Najciekawsze to oczywiście te, które zgłaszają aktywność geologiczna i ukazują z niskiej orbity efektowne formacje geologiczne. Zamierzam szukać tego typu światów wokół systemów TWH (tak to oznacza też te w Kolonii i drogę pomiędzy ;) ) 

Jeśli ktoś miał by ochotę dołączyć - dajcie tu znać. W Kolonii już bywałem, mam trochę wylatane. Mogę "przezbroić" posiadane statki tak, by asekurować eksplorację kogoś nie czującego się pewnie. Przez asekuracje oczywiście nie rozumiem siedzenia na ogonie, ale trzymanie się w pobliżu tak, by w razie problemow doskiknąć do potrzebującego w max 1-2h i zaaplikować czy to klepanie blach, czy to tankowanie, czy to słowo wyjaśnienia (a wiadomo, że  zaskakujący brak wyjaśnień przy zimnym piwie jest w eksploracji jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia wyprawy ;) ). Pomogę przy pierwszym skoku na neutronówce itd. Oczywiście jak zawodnik przysypiając pacnie w gwiazdę tak, ze nie będzie już co klepać, albo przyglebi do zera hull na planecie, bo nie looknął na wskaźnik grawitacji, to przyglebi i nic tu nie zrobię. 

Pomogę też przy ew odblokowaniu inżynierow od FSD, famieniu matsow czy odblokowywaniu guardian FSD boostera, jak znajda sie chetni na lekkie "tuningowanie" swojej puszki przed wyprawą. Nie jest to konieczne, ale statek o skoku poniżej 30Ly oznacza dosyć długie wakacje od działań innych niż eksploracyjne, jeśli chcemy doturlać się do Kopernika na starą, oldskulową modłę, bez autokarów w postaci FC :)

Żadnych ,zasad specjalnych nie przewiduje. Latanie w trybie grupowym i dodanie się do znajomych raczej będzie konieczne, by dało się wam pomóc w razie czego i było widać gdzie się stadko rozbiega. Jakieś niewyśrubowane limity dobowe na pokonany dystans też będzie trzeba wypracować, by nie skończyło się to... może inaczej, by kiedyś się jednak skończyło :) . Jakieś proste zasady komunikacyjne - pewnie Discord. Ogarniemy.

W razie braku zainteresowania i tak polecę i postaram się raportować co ciekawszych kandydatów na późniejsza eksploracje "pod wiatr" na własnych nogach :) ale zabiorę się na lekko, bez szpeju asekuracyjnego.

Przyjmę z wdzięcznością wszelkie komentarze organizacyjne, choć planuję minimalizm w tym względzie. 
Przyjmę z wdzięcznością wszelkie komentarze limitujące planety-kandydatów do obwąchania. 

Pozdrawiam.
pomysł ciekawy , nawet bym się wybrał ( ale nie do Koloni... ) - musimy jednak poczekać na samo Odyssey :)
Kiedy mniej więcej chciałbyś lecieć. Pytam bo obecnie sam jestem na eksploracji i nie planowałem szybkiego powrotu. Ale plany zawsze można zmienić :D
Tu sporo zależy od tego czy i kto się zgłosi na wspólną eskapadę. Ja mogę startować choćby i dziś, jak mam lecieć sam albo w ciągu dnia lub dwóch na poskładanie skorupy jak zgłoszą się chętni z prośbą o ew. wsparcie w trakcie wyprawy. Jeśli pojawia się ludzie z pytaniem o pomoc przy odblokowaniu engow lub guardianskich boosterow, możne się okazać ze realniejsza będzie końcówka września. Generalnie chce szukać światów które potem będziemy chętnie odwiedzać. Poczatkowa faza to będzie obwąchiwanie raczej bliskich światów gdzieś w dol od systemów TWH. Dla osób z ogarniętymi statkami explo o dużym skoku to będą zasięgi na kilkanaście skoków, wiec w sumie dołączyć będzie można w każdej chwili i nie ma się co spinać na konkretną datę.

Jestem wręcz przekonany, ze jakby ktoś chciał się i na późniejszych etapach dołączyć, to w dobie FC nie jest to już wielki problem.

Pozdrawiam.
A w jaki sposób chcesz wytypowac planety warte odwiedzenia , skoro nie ma jeszcze dodatku i nie mamy pojęcia ,jak, jakie typy, i ogólnie w jaki sposób bedą te planety zmienione? z niskiej orbity domyślisz się że w tym miejscu bedzi ecoś wartego odwiedzenia na piechotę?
eeee :)
Poczekajmy na dodatek - sam się chetnie wybiore.
Nie ma jasnych zasad. Nie ma danych co i jak bedzie konwertowane. Wystarczy, ze fdev "podmieni"całe swiaty i pozamiatane. To co ja mam ochote sobie omarkowac na tę chwile trzyma sie w takich przedzialach:

typy świató: icy body, rocky body, rocky-ice world i High-Metal Content World
grawitacja: 0.2-3.0G
temperatury: 200-350K
cisnienie: 0.00- 0.25ATM
sklad atmosfery: dowolny

No i swiat musi wykazywac wulkanizm i miec ciekawa pod wzgledem gelogicznym powierzchnie.

Cały czas mysle nad tym zestawem. To nie jest betonowy set.

Pozdrawiam.
Jaki statek byłby najlepszy do takiej eksploracji i jakie podzespoły powinien posiadać by się łapać na taką podróż? :)
Tu znajdziesz wszystko: https://forum.thewingedhussars.com/showt...p?tid=5961
Generalnie:
- potrzebujesz fuel scoop (bo w trakcie eksploracji stacja lub FC ktory pozwala zatankowac, to raczej tylko na początku i koncu trasy) im lepszy (klasa A) i wiekszy tym szybciej tankujesz - wykonujac wiele skokow w ciagu dnia - docenisz.
- jak najlepsze FSD - im wiekszy skok ma twoj statek tym mniej czasu poświecisz na pokonywanie "nudnych" rejonow, tym szybciej osiagniesz cel. Klasa A plus inżynierka jesli masz dostęp.
- AFMU - bardzo pomocne gdy chcesz poleciec dalej. Na trasie Do Kolonii (ok 20K Ly od banki) bediesz skakal sporo ponad sto razy - to zużywa moduły, AFMu pozwala je naprawiac w locie (skakanie na neutronówkach znaczaco przyspiesza "zużycie FSD" jesli planujesz skakac na jetach, AFMu jest raczej obowiazkowe, a nie tylko pomocne)
- Jesli lecisz sam, maly repair limpet controler i maly cargo rack (na syntezowanie limpetow - robią sie po cztery) jesli w grupie i inni maja takie zabawki na pokladzie, nie musisz sie przejmowac.
- Hangar i SRV - nie jest obowiazkowy, ale bez niego traci sie wiele i praktycznie eliminuje mozliwosc "dofarmienia" materialów typu raw do syntezy (np. jumponium wydłużającego skok albo limpetów naptrawczych)
- Cala reszta jak najlzejsza (klasa D), nawet poniżej max. mozliwosci slotu statku. To zminiejszy mase i wydłuży skok (ta zasada nie dotyczy thrusterow jesli planujesz siadac na planetach z duuużym G).
- heat sink - nie jest obowiazkowy, ale lepiej miec. Tankowania beda z gwiazdy, bedziesz tankowal nie raz, czasem popelnia się bledy (np. ze zmęczenia).
- no i trzeba zapakowac DSS - to podstawowy tool jakim pracujesz przy skanowaniu swiatow.

Cala reszta to juz tylko coraz bardziej zaawansowana walka o kolejne "metry" na dlugości skoku. (Inżynierka, Gurdianskie FSD boostery itp).
Nigdy nie wiadomo na co sie trafi, ja na przyklad poświecilem chyba ze 2 Ly skoku na odchudzone na maxa dzialko. Nie obroni mnie przed niczym, ale np. potrafi zaktywować guardianski beacon :)

Tutaj (jesli nie wyjdzie jakas wieksza luka w moim rozumowaniu) bedziemy przez jakis czas krecic sie w niewielkich odleglosciach od systemow TWH - poza fuel scopem i DSS nie trzeba bedzie w sumie nic wiecej. To wszystko powyżej to dopiero na etapie trawersu do Kolonii i spowrotem.

Jesli sie zbierze ekipa, tak jak pisalem, wyklepie jednostke wsparcia z limpetami naprawczymi , tankujacymi, jakims kawalkiem lasera do ew "macania" dziwnych struktur, itd. Nie bedzie sie trzeba tym przejmowac. Rowniez ew. wycofanie sie nie bedzie problematyczne na poczatkowym etapie gdy bedziemy weszyc "pod włościami TWH".

Pozdrawiam.
NO łązik czy nawet dwa się przydadzą :)
A co do wyposażenia statku - to podobnie jak do handlu - Wszystko jak najlżejsze i FSD maxymalny.
Miałbyś czas żeby odblokowac Felicytry Frasier - i zebrać trochę materiałó dla niej do tuningu FSD

Posiadany przez ciebie ASP explorer by się nadał, ale idąc z duchem czasu ( rozwojem gry przez producenta ) i pojawieniem się nowych statków w grze zwróć uwagę na Krait Phantom - barxzo fajny statek do eksploracji , sam byłem nim już na dwóch dłuższych wycieczkach.
To jeszcze 2 alternatywy do drogawego Kraita, dla ew chetnych bez grubego portfela (jesli z jakiegos powodu nie mamy ochoty dać go sobie wypchać ludziom z HKL ;) ).

- Adder za 3 bańki - link - tu bez inżynierki, ale kilka prostych zabiegów na FSD podbija zasieg do okolic 35Ly, a dalsze odchudzanie u engów reszty powinno spokojnie dociagnac zasieg do 40Ly 
- DBX scout za 4 banki - link - ponownie bez inżynierki. Ponownie kilka prostych zabiegow na FSD podbije zasięg do ponad 40 Ly, a dalsze zabawy u engów nawet pod 50Ly (uwaga, set bez repair limpetow)

Sam na lekko latam czyms takim - DBX explorer - link - ok. 70Ly skoku, ale sporo tam inżynierki i gratów stricte pode mnie. Koszt takiego skoczka to ok 15 baniek + czas na inzynierke do max grades.

Oczywiscie limpety naprawcze i cargoracki mozna odpuszczac jesli polecimy w grupie, to bedzie zapewnione przez jednostke wsparcia.

Pozdrawiam.
Stron: 1 2 3 4 5