The Winged Hussars - Forum

Pełna wersja: [TIPS] - Kilka tweaków do exploracji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6

Acus Jemeson

Kilka praktycznych "tweaków" do exploracji na podstawie moich własnych wypraw.
Dla części z Was to pewnie nic nowego, ale jak ktoś nigdy się w to nie bawił to może się przydać:

1. Trasa z "checkpointami" . 
Planuję trasę z przystankami ,które są osiągalne w ciągu 1 dnia grania, o wiele łatwiej jest całość zorganizować czasowo. I mniejsze prawdopodobieństwo , że entuzjazm spali się na  rutynie ciągłego skakania :)


2. Narzędzie do rejestrowana przebiegu wyprawy 
Eddiscovery to mała apka która z logów gry wyciąga na bieżąco odwiedzone systemy . Dzieki temu możemy oznaczyć systemy które odkryliśmy bądź posiadają jakieś niesamowite obiekty. EDD może exportować odległości między systemami na serwer gdzie gracze budują bazę systemów. Baza ta zasila mapę 3d, w której możemy wyświetlić swoją trasę. Żeby system pojawił się w bazie z dokładnymi współrzędnymi trzeba podać 4-5 odległości do wskazanych punktów orientacyjnych, na zasadzie triangulacji wyliczane jest położenie systemu w 3d. Można się więc przyczynić do budowy pierwszej porządnej mapy ED.

Wskazany przez Haji-Me Captain's Log https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=155545 , apka o przyjaźniejszym interfejsie, może nie tak rozbudowana jak ED, ale o lepszej "imersji" :)



3. Kasa za wyprawę
Exploracja nie jest najefektywniejszym sposobem zarabiania kredytek. W zasadzie kasa to tylko dodatek do całej zabawy ;)  Każdy ma swoją metodę na zoptymalizowanie przychodu. Chyba że, jak trafnie wskazał Domi Nostrae nie posiadamy wielkiego budżetu 1,5 - 4 mln i zainwestujemy w addera exploracyjnego , kilkudniowa wyprawa może przynieść większe korzyści niż handel/bounty na tym etapie gry.
Z moch wyliczanek wynika, że ponad 50% kasy z wyprawy bierze się z planet typu High Metal Content i Metal Rich. Wynika to głównie z tego, że są one dość popularne i całkiem wartościowe a czasem trafia się bonus w postaci planety HMC "terraformable".
warto to miec na uwadze jeśli chce się przywieźć kawałek grosza z wycieczki. 
Gazowe giganty nie wnoszą tak dużo kredytów do puli jak HMC, ale można je skanować z dużych odległości i dość często zdarzają się perełki w postaci Gazowych gigantów z wodnymi bądź opartymi na amoniaku formami życia.

(Pomijam fakt , że można lecieć na economicalu i skanować wszystko ;))

4. Omijam Zimne Łaty 
- strefy czerwonych karłów , można je oblecieć górą albo dołem. Po pierwsze są tam trudności z tankowaniem po drugie bardzo mała szansa że znajdzie się tam coś ciekawego. (Zdrugiej strony znalezienie czegoś ciekawego w takiej zimnej strefie to gratka dla exploratora ;))

5. Wejście do systemu 
Jak wspomniał Scott wskakujemy do systemu z przepustnicą ustawioną na 0 aby nie podpalić sobie tyłka, bądź hamujemy do 0 w strefie tankowania, a tymczasem oglądamy sobie mapę. 

 
Podzielcie się swoimi tipsami exploracyjnymi , może się przydać chłopakom na wyprawie :)
Przy skoku do nowego systemu ustawiać zawsze przepustnicę na zero. Nie wiadomo na jaki typ gwiazdy natrafimy - jeśli jest to jakaś wielka studnia grawitacyjna, możemy nie mieć czasu na jej ominięcie przy standardowej prędkości.

Acus Jemeson

(30.01.2016, 18:03 UTC)Scott Scale napisał(a): [ -> ]Przy skoku do nowego systemu ustawiać zawsze przepustnicę na zero. Nie wiadomo na jaki typ gwiazdy natrafimy - jeśli jest to jakaś wielka studnia grawitacyjna, możemy nie mieć czasu na jej ominięcie przy standardowej prędkości.

O wlasnie przystopowac mozna rowniez w strefie tankowania a w tym czasie sprawdzamy mape:)

Hoscik

Byłby ktoś tak dobry zerknąć na poniższy spec ASPa pod kątem eksploracji?

http://coriolis.io/outfit/asp/05D4D5A4D4...20explorer

Jestem zupełną zielonką, która dopiero zaczyna zabawę z eksploracją :)
Nie potrzebujesz takiej dużej tarczy, 3D wystarczy. Jesli masz Horizons to wywal jeden bak i wstaw garaż na pojazd, Fuel Scoop najlepiej 6C a jesli masz dużo kasy to 6A, AFM wstaw klasy 5.

Opcjonalnie wywal w ogóle baki i wstaw dodatkowy AFM oraz wywal bronie (400 lat od bąbla nie będziesz ich w ogóle potrzebował), a znacznie wydłuży Ci to skok.

EDIT: proponowany przeze mnie build znajdziesz tu: http://thewingedhussars.com/showthread.php?tid=353
(14.02.2016, 19:56 UTC)Scott Scale napisał(a): [ -> ]Nie potrzebujesz takiej dużej tarczy, 3D wystarczy. Jesli masz Horizons to wywal jeden bak i wstaw garaż na pojazd, Fuel Scoop najlepiej 6C a jesli masz dużo kasy to 6A, AFM wstaw klasy 5.

Opcjonalnie wywal w ogóle baki i wstaw dodatkowy AFM oraz wywal bronie (400 lat od bąbla nie będziesz ich w ogóle potrzebował), a znacznie wydłuży Ci to skok.

EDIT: proponowany przeze mnie build znajdziesz tu: http://thewingedhussars.com/showthread.php?tid=353


szkoda tylko, że nie ma dostępu do tej podstrony ::(   - nie lepiej podawać link do http://coriolis.io/

Hoscik

@Scott szukam najlepszej z budżetowych opcji. W tej chwili dysponuję ok 13kk kredytów. Nie mam Horizons.
Jakoś bezpieczniej czuję się z bronią na pokładzie, a te 10 Ly przy pełnym baku to niewielka różnica.

Duża ilość AFM jest aż tak istotna?
Warto mieć dwa z tego powodu, że drugi jest do ew. naprawy pierwszego gdyby coś się stało. Mając Horizons można zbierać minerały do ponownego napełnienia AFM - jesli nie masz, to są to moduły jednorazowe, dlatego w długą podróż lepiej zabrać jak najwięcej.

Fuel Scoop to po FSD i skanerach najważniejszy komponent, który znacząco wpływa na efektywność eksploracji. Przy 6A można tankować do pełna tylko "ocierając się" o gwiazdę - de facto możesz skakać od razu jak tylko cool down zejdzie.

Hoscik

A może w takim budżecie tj do 15kk lepiej wybrać Diamondbacka?
Stron: 1 2 3 4 5 6