Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak szukać Brain Trees - poradnik
#1
Popełniłem kiedyś ten poradnik po angielsku, więc tu wrzucam, może się przyda. ( napisy w filmie są po angielsku i raczej nie planuję tłumaczenia, ale powinno być jasne no i zawsze można zapytać jak coś)

Poszukiwania zaczynamy od znalezienia właściwego ciała (niebieskiego). Jak do tej pory znajdujemy je tylko na ciałach z istniejącym wulkanizmem i temperaturą pomiędzy 200 a 500 stopni Kelvina. Myślę, że rozmiar nie ma znaczenia, ale ze względu na wielkość kraterów, które trzeba przeszukać na ogół ograniczam się do przeszukiwania ciał o promieniu poniżej 2000km

Jak do tej pory odnaleźliśmy brain trees tylko w okolicach gdzie występują Ruiny (Ancient Ruins) wymarłej rasy Strażników. Pierwsze zostały odnalezione w sektorze Col 173 niedaleko bańki. Występują tam na wielkim obszarze o promieniu ponad 500 lat świetlnych i są bardzo łatwe do odnalezienia.

Jak już znaleźliśmy odpowiednie ciało (niebieskie - przyp. tłumacza), należy je zeskanować i popatrzyć na miniaturę na mapie systemu. Więszość drzew znajduje się w tak zwanych kraterach uderzeniowych (ejecta crater). Rozpoznać je można dwojako, po pierwsze widać linie rozchodzące się od środka na zewnątrz i krater taki posiada płaskie dno w przeciwieństwie do zwykłych, których dno ma kształt półkuli.

Przykłady:

Rocky body:
wyraźne linie uderzeniowe
Tutaj linie bardzo niewyraźne ale widać wyraźnie płaskie dno

Ice body:
Linii praktycznie nie widać ale wyraźne płaskie dno

Jeśli znajdziemy taki krater, wtedy ustawiamy zasięg skanera na maksimum i wchodzimy w glide kierując się na środek krateru.
Prawie każdy z takich kraterów ma coś dokładnie na środku. Jeśli jesteśmy w okolicy gdzie są drzewa to będą to właśnie one, jeśli nie to będzie to pojedyncza skała, którą można rozbić i uzskać z niej materiały.

Obie z tych rzeczy dają identyczne POI, początkowo bardzo duże, wypełniające cały skaner, które po chwili znika na moment (the blink) i zaczyna się gwałtownie zmiejszać do rozmiaru kilku pixeli. Przed tym chwilowym zniknięciem nic nie ma na ziemi, więc trzeba krążyć w okolicy i czekać aż to się stanie i POI się zmniejszy. Po tym ustawiamy się dokładnie nad punktem (nie będzie widoczny poniżej 1.6 km) i dolatujemy do powierzchni.
Drzewa w dobrym oświetleniu są widoczne z 3km a słyszalne z 400 metrów. Jak jesteśmy po nocnej stronie to wcześniej je widać niż słychać.
Jeśli nie widać drzew to najprawdopodobniej w okolicy jest skała z minerałami, mają zwykle odmienny kolor i kształ od reszty. Widzialne dopiero poniżej 200 metrów.
(tu przykład takiej skały)
  


Duże zmniejszające się POI występują na ciałach typu rocky, na icy albo rocky-ice POI na ogół jest od razu małe, ale takie ciała o temperaturze powyżej 200K występują dość rzadko, więc nie powinno być kłopotów

Największym rejonem w którym znaleziono Brain Trees jest sektor Col 173, przykładem systemu blisko bańki jest Synuefe PJ-D b46-10, body 3, koordynaty 63.4538 // 93.4521, tylko 376 lat świetlnych od Sol. Stąd rozciągają się tak daleko jak Flyua Dryoae FT-F d12-29 znajdujący się w odległości 1800ly od Sol.

Poza tym sektorem ruiny i towarzyszące im drzewa znaleziono w następujących mgławicach:
Prai Hypoo   - 12000ly od Sol  (Prai Hypoo AA-A H60 )
Blaa Hypai  - 12000ly od Sol  ( Blaa Hypai AA-A H68 )
NGC 3199  - 15000ly od Sol 
Eta Carina -  9000ly od Sol
Skaudai - 12000ly od Sol    ( Skaudai AA-A H71 )
Eorl Auwsy - 21000ly od Sol  ( Eorl Auwsy AA-A H72)

Niedawno zacząłem odkrywać, że oprócz grupki drzew na środku krateru uderzeniowego można znaleźć dodatkowe skupiska wśród linii rozprysku, częstość ich występowania należy jeszcze dokładniej zbadać.
Niebieski znacznik pokazuje miejsce gdzie znalazłem grupkę drzew:

Tips:

- Jeśli sprawdzony przez Ciebie pierwszy krater ma na środku skałę, wtedy zawsze sprawdź kolejny. Nie wszystkie kratery w rejonie z ruinami mają drzewa, więc zawsze jest dobrze sprawdzić co najmniej dwa.

- Jeśli POI nie zaczyna się zmniejszać po dłuższej chwili to dobrze jest wyskoczyć do SC i od razu wskoczyć z powrotem, często pomaga.

-  Nie należy polegać na zasięgu ekosfery głównej gwiazdy w trakcie szukania kandydatów, jeśli wynosi ona powiedzmy 200 do 400ls a w odległości 3000ls mamy gorącego giganta, wtedy jego księżyce mogą mieć odpowiednią temperaturę, zazwyczaj skanuję takie giganty i jeśli mają powyżek 300K to sprawdzam satelity na których może być wulkanizm.

Film pokazujący jak w praktyce wygląda zachowanie się POI przy takich rzeczach jak wulkany, brain trees i inne żywe historie Smile







Jak mawia Robinus - Powodzenia Piloci! Smile


pożyteczne linki:

Canonn list of Brain Trees

Spansh Plotter
- bardzo pomocne do wyszukiwania kandydatów o właściwej temperaturze
Odpowiedz
#2
Świetny poradnik - poszukiwania gejzerów i braintrees to coś, za co planuję się zabrać po wyjściu 3.0!

(Przeniosłem poradnik do działu z poradnikami i dodałem go do listy przydatnych linków Smile )
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#3
(17.01.2018, 15:44 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Świetny poradnik - poszukiwania gejzerów i braintrees to coś, za co planuję się zabrać po wyjściu 3.0!

(Przeniosłem poradnik do działu z poradnikami i dodałem go do listy przydatnych linków Smile )

Spoko, poproszę Panią Zosię, żeby Ci przesłała fakturę za Przeniesienie Bez Uprzedniego Pozwolenia, to jakoś tam zależy od ilości słów, a to spory artykuł, więc może sobie usiądź zanim otworzysz Wink
Odpowiedz
#4
Zaraz, Baton, a gejzerów (generalizuję) szuka się w taki sam sposób?
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#5
(17.01.2018, 15:50 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): Zaraz, Baton, a gejzerów (generalizuję) szuka się w taki sam sposób?

Na gejzery napiszę osobny równie długi post.... Biggrin

Gejzerów się szuka dużo prościej, one mają małe POI, występują wszędzie poza górami, więc znajdujesz tylko ciało które ma wulkanizm i zaczynasz latać tak jak w załączonym powyżej filmiku. Nie ma znaczenia temperatura. Staram się szukać na ciałach poniżej 700 km bo MZ łatwiej znaleźć.

Jedyne co bym sugerował to żeby mieć jakiś programik, który czyta dane z journala bo wulkanizm jest w trzech różnych stadiach (Major Volcanism, Volcanism i Minor Volcanism), których gra w żaden sposób nie pokazuje i istnieją przesłanki, że na ciałach z Major jest ich dużo więcej, więc łatwiej znaleźć.
Programik, który to pokaże to na przykład EDDiscovery, albo jak system znany to dane będą na EDSM.
Odpowiedz
#6
OK, dzięki. To czekam na poradnik o gejzerach!
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#7
(17.01.2018, 16:30 UTC)Mathias Shallowgrave napisał(a): OK, dzięki. To czekam na poradnik o gejzerach!

To był żart :Biggrin nie będzie poradnika o gejzerach mojego autorstwa, tam nie ma co więcej wyjaśniać, trzeba tylko cholernej cierpliwości :Smile
Odpowiedz
#8
Tak rzadko teraz piszesz na forum (że o Discordzie nie wspomnę), że zapomniałem, jakie masz poczucie humoru Tongue Biggrin
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poradnik] Chemical Manipulators i inne materiały Raferti 11 12,350 16.03.2024, 17:56 UTC
Ostatni post: Debren
Video [PORADNIK] Elite Dangerous: Poradnik Totalny (video) Mathias Shallowgrave 115 230,323 06.02.2024, 08:35 UTC
Ostatni post: przemo74
  [PORADNIK] Egzobiologia dla cierpliwych Dziadostwo 30 17,118 22.09.2023, 19:38 UTC
Ostatni post: Jimmy Crooker
  Odyssey od rozczarowań po akceptację - micro poradnik 123tomek 9 976 20.09.2023, 20:06 UTC
Ostatni post: Hans 001
Bug Jak zapolować na Orthrusa i zdobyć próbki jego tkanki Mathias Shallowgrave 0 969 25.01.2023, 23:30 UTC
Ostatni post: Mathias Shallowgrave



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości