Poradnik odkrywcy
#1
Poradnik długodystansowego odkrywcy.

Cytat:Cytat znaleziony w sieci

witam. pragnę krótko opisać jedną z bardziej sensownych metod exploracji.


1. Statek.
Teoretycznie każdym statkiem DA SIĘ explorować. Ale NADAJE SIĘ do tego tylko kilka.

Anaconda>ASP>Hauler>T6>adder.
Najlepiej zacząć od ASP albo haulera, gdyż mają najlepsze proporcje skoku do kosztu.
Do tworzenia swojego builda najlepiej użyć tej strony: http://edshipyard.com/
Np. Oto mój build ASP. http://www.edshipyard.com/#/L=60g,0W...Ke0Ke7Q42jw2UI
Warto pamiętać, że większość modułów może być wyłączona, dzięki temu można używać bardzo słabego power planta.

2. Sprzęt.


Skaner - Jedynie najlepszy za 1.5 miliona, ma nieskończony zasięg. Pozostałe są kompletnie nieopłacalne.
Fuel Scoop - Najlepiej C albo B, najwyższej możliwej klasy. 
Moduły naprawcze ( AFM ) - Zawsze warto mieć jakiś ze sobą. Najlepiej trzymać je wyłączone do czasu napraw. Nigdy nie używać supercruise.
Generator tarcz - Rating D, najmniejszej możliwej klasy. 
Niskiej klasy powerplant ratingu A. 3A sprawdza się nawet w anakondzie - większość modułów i tak jest wyłączona.
detailed surface scanner - Znacznie zwiększa zyski i umożliwia oznaczanie obiektów swoim imieniem ( first explored ).
Frame shift drive - drugi najlepszy lub najlepszy.
Heat sinks - Warto mieć chociaż jeden, na wypadek uderzenia w gwiazdę.
Silniki - Najniższej możliwej klasy na D.
Najsłabszy power distributor jaki pozwoli na boosta.
Uzbrojenie - zbędne.
Wszystkie pozostałe moduły na D.

3. Cel.
Osobiście jako cele wybieram głownie nebule, oraz znane gwiazdy. Najprawdopodobniej odwiedziłem wszystkie nebule ( czy też mgławice ) w odległości 2000LY od Sola.
Jest to kwestia osobista, ale polecam kilka.
Pas oriona - spore zbiorowisko ciekawych mgławic, oraz bardzo duża gwiazda - EZ orionis. Dość dobre miejsce na początek. ok. 1000 Lat świetlnych.
Pleiades nebula - w samym środku plejad znajduje się system "Maia" z czarną dziurą i sporą ilością ciekawych miejsc. ok. 400 lat świetlnych.
Califormia nebula - Piękna mgławica. Ok. 1000 lat świetlnych.
Eskimo nebula - Mała, ale niezwykle ładna od wewnątrz nebula z czarną dziurą w samym środku. ok. 800 Lat świetlnych.
Canis majoris - Największa gwiazda w naszej galaktyce, prawdziwy gigant. ok. 1800 Lat świetlnych.
NGC 7822 - W samym środku tej mgławicy znajduje się sporo gwiazdy typu O są tak jasne, że przyćmiewają nebulę. Są widoczne z wielu tysięcy lat świetlnych, praktycznie każdy ma przynajmniej 2 czarne dziury i 10 gwiazd. ok. 2800LY
Eta carina nebula - Największa mgławica w naszej galaktyce. ok. 10000 Lat świetlnych.
Sagittarius A* - Czarna dziura w centrum naszej galaktyki, mój najbliższy cel. ok 25000 Lat świetlnych.

4. Tworzenie "dróg"

Aby skutecznie nawigować między najciekawszymi systemami, najlepiej utworzyć filtr na typy gwiazd. 
Typ O - najmasywniejsze gwiazdy, krążą wokół nich czarne dziury, gwiazdy neutronowe oraz dziesiątki gwiazd.
Non-sequence stars - Gwiazdy neutronowe oraz czarne dziury.
Carbon stars - rzadkie, umierające gwiazdy.
Wolf-rayet - Rzadnie, gwiazdy na moment przed wybuchem ( Moment = pare milionów lat. ).

Drogi można ustalać w promieniu 1000LY, dla tego warto szukać systemów z tego typu obiektami właśnie w takim obszarze ( rzecz jasna w kierunku naszego celu ).
Jeśli nie możesz niczego znaleźć możesz zawsze dodać gwiazdy typu B - Są podobne do O, chociaż rzadziej krąży wokół nich coś ciekawego.

5. Ciekawe typy gwiazd.

Scoopable ( można z nich tankować ):
Typ O - Najcięższe gwiazdy w naszej galaktyce. Dość rzadkie, ale niezwykle zyskowne - Można w nich zeskanować nawet 50 gwiazd oraz kilka czarnych dziur w jednym systemie!
Typ B - Trochę lżejsze od O, oraz dużo pospolitsze. Sporadycznie krążą wokół nich inne gwiazdy oraz czarne dziury.
Typ A - Lżejsza od B, chociaż wciąż bardzo masywna. Bardzo rzadko krążą wokół niej inne gwiazdy oraz czarne dziury.
Typy M, K, G, F - Najlepsze gwiazdy do tankowania, mają też największą szansę na Earth-like oraz water worldy. Gwiazdy typu M stanowią jednocześnie najmniejsze gwiazdy ( czerwone karły ) jak i największe ( Canis Majoris jest typem M ).

Unscoopable ( nie można z nich tankować ).

Typy L, T, Y - Są to "nieudane gwiazdy" Omijać, nic ciekawego przy nich się nie dzieje.
Typ T tauri - Młode, niestabilne gwiazdy. Są mało interesujące, ale warto uważać - Najstarsze z nich mogą wyglądać tak samo jak normalne, łatwo się wtedy rozbić podczas tankowania.
Typ Wolf-rayet - Podobne do O, jednak dużo starsze.
Typy S oraz C - Gwiazdy karbonowe, są bardzo rzadkie.
Non-sequence stars - Czarne dziury oraz gwiazdy neutronowe. Warto tam zaglądać. Uwaga! gwiazdy neutronowe są bardzo małe, ale mają gigantyczny promień wyciągania. Czekaj aż sensory same ją wykryją, Gdyż nie zobaczysz jej zaraz po wyskoczeniu. Uwaga! czarne dziury mają mały promień wyciągania, wyskakujesz tak blisko od nich,ze możesz w nie wpaść na minimalnym ciągu.
white dwarf stars - Wartościowe, ale niezbyt ciekawe pozostałości po niewielkich gwiazdach.

6. Technika.
Pora na najważniejszy punkt.

Podstawy:
Skaner trzeba dodać do jakiejś firegrupy, przytrzymujesz odpowiedni przycisk aż skan się skończy.
Detailed scanner działa automatycznie.
Po oznaczeniu celu wystarczy podlecieć na odpowiedni dystans, by skan się rozpoczął. przez cały czas jego trwania musisz być skierowany w stronę celu.
Fuel scooping - Zbliż się do gwiazdy, w odpowiednim momencie powinno rozpocząć się tankowanie. Zbliżaj się aż do momentu kiedy prędkość tankowania przestanie wzrastać. Wtedy możesz się zatrzymać ( albo nie, o czym zaraz wspomnę ). Powinieneś widzieć żółtą linię, po której przekroczeniu system bezpieczeństwa wyrzuci cię z super cruise. Pamiętaj, że w takiej odległości od gwiazdy lada moment zaczniesz otrzymywać obrażenia. Na szczęście statki exploracyjne mają sporą odporność na ciepło, oraz szybko tankują.

Standardowy skok:
Wyskakujesz z Witchspace ( czy też hiperprzestrzeni ). Naciskasz przycisk zmniejszenia prędkości do zera, po czym czekasz 4 sekundy. Następnie zaczynasz skan. Jeszcze podczas jego trwania wybierasz gwiazdę przed tobą ( powinna zostać automatycznie odkryta ). Rozpoczyna się skan obiektu. Kiedy kończysz skanować system przechodzisz do jego mapy, sprawdzasz co jak wygląda, na końcu wstawię zdjęcia większości obiektów jakie możesz zobaczyć na mapie. Wyłączasz mapę. Skan Gwiazdy głównej powinien już się zakończyć. Jeśli nie widzisz nic ciekawego oznacz następny system na trasie. Jeśli cel jest za gwiazdą przeleć blisko niej, dzięki temu zatankujesz. Wykonaj skok. Jeśli widzisz coś ciekawego sprawdź która to planeta w systemie, i czy ma księżyce. Będziesz mógł dzięki temu łatwo znaleźć ją w nawigacji.

Skok z tankowaniem:
Jak wyżej, ale między skokiem do innego systemu/lotem do ciekawego obiektu tankujesz.
Najlepiej tankować z pełną prędkością. Możesz się błyskawicznie odbić i uruchomić frameshift. Oczywiście jest to też niebezpieczne i wymaga wprawy. Najlepiej tankować z gwiazd typu M, K, G oraz F, gdyż są one małe. Możesz natychmiast oddalić się na bezpieczną odległość.

Co skanować?:
Główną gwiazdę, wszystkie gwiazdy w zasięgu( te które możesz zeskanować zaraz po wyskoku ), czarne dziury, gwiazdy neutronowe, wszystkie earth-like i water worldy. Sporadycznie coś co zwróci twoją uwagę [Obrazek: wink.png]

Wartość ciał niebieskich ( znalezione na wiki, oraz lekko poprawione. Sporadycznie ciała niebieskie mogą mieć mniejszą lub większą wartość niż wymienione ):
Unexplored Star
400 CR
Unexplored Neutron Star / Black Hole
6,000 - 8,000 CR
Unexplored Planet
500 - 7,000 CR
Star (O, B, A, F, G, K, M, L, T, Y)
2,400 - 4000 CR
Black Hole
38,000 - 100,000 CR
Neutron Star
36,000 - 50,000 CR
White Dwarf
22,000 CR
Wolf-Rayet Star
4,000 - 6,500 CR
Belt Cluster, Planetary Ring
0
Gas Giant
1,500 - 6,000 CR
Rocky and/or Icy Planets
600 - 1,000 CR
High Metal Content Planets
4,200 - 7,000 CR
Metal-Rich Planets
9,000 - 14,000 CR
Water World
18,000 - 36,000 CR
With terraforming potential (cumulative with the above planets/worlds)
+ 30,000 CR
Ammonia World
35,000 CR
Earth-like World
60,000 - 100,000 CR


Póki co to koniec. Liczę, że pomagam. Jeśli znalazłeś jakiś błąd ( pomijając dziesiątki błędów interpunkcyjnych [Obrazek: wink.png] ) lub masz sugestie napisz. Konstruktywna krytyka nigdy nie szkodzi.
Będę zapewne dodawał rzeczy o których zapomniałem. Tekst jest oparty o moje zdanie oraz metody. 


Nie do końca się z tym zgadzam, ale pokazuje to jak wyglądają obiekty na mapie systemu:

[Obrazek: nsI1V08.jpg]
Również przydatne, dużo dokładniejsze od moich danych.
[Obrazek: IFPVmDU.jpg]
Odpowiedz
#2
Dziwne - piszesz o proporcjach kosztu do skoku :
ASP ex. kosztuje 6M i skoczy na 52 LY a Diamondback ex. kosztuje 3M i skoczy na 59 LY. Z jednym łazikiem i systemem naprawczym oczywiście.
Anaconda skoczy nawet na 66 LY bez możliwości boostowania ale lepiej mieć te dopalacze więc skok na 62.60 LY ( u mnie ) ale to już koszt statku duży.

-Fuel scoop - a klasa A nie występuje ?
-Power plant 3A w Anacondzie mówisz... ciekawe, testowałeś? w innych mniejszych statkach czemu nie.
-Frame Shift Drive TYLKO najlepszy, największy itd. inaczej nie uzyskasz porządnego skoku - w tym wypadku waga modułu nie ma znaczenia.
-Heat sink - mogą być, ale niepotrzebne w Diamond back ex. sprawdzone wielokrotnie na gwiazdach Smile
-Engines i power dystrybutor - napisałeś najmniejsze i dystrybutor najmniejszy pozwalający na boost - nie wiem jak w małych statkach ( ja od razu składałem Anacondę ) najmniejszy dystrybutor nie pozwoli ci boostować nawet jeśli będziesz mieć prawidłowy silnik. W Anacondzie polecam oba moduły na 5 a silnik najlepiej na A, na mnioejszych o oczko nie chciała boostować.

Spodobał mi się twój text o exploracji w odległości 2000 LY od SOL, na takie odległości lata się z kanapkami w koszyku a nie na explorację (nie zamierzam cię tu urazić w żaden sposób )- po prostu jeszcze się nie rozkręciłeś wszystko przed tobą kolego Smile I to jest właśnie piękne w tej grze.

Co do gwiazd to się zgodzę ale jedna uwaga:
gwiazdy do tankowania to: KGBFOAM .
I tyle, zapamiętać to i zawsze będziesz wiedział gdzie tankować.

Aha, i jak coś kopiujesz bez sprawdzenia z netu to przetestuj co nieco Smile
Trasę można wyznaczyć już na 20 000 LY i komputer nawigacyjny pokaże ci jeszcze na mapie galaktyki ostatnią gwiazdę/system w którym musisz zatankować.
No i to zdjęcie gwiazd i cennik za skanowanie też skasuj, zapoznaj się z tym lepiej :
https://i.redd.it/5khvftdue6ry.jpg
Odpowiedz
#3
Chłopak(?) chciał dobrze, wystarczyło napisać, że poradnik nieaktualny niż się czepiać szczegółów Smile
Odpowiedz
#4
W Anacondzie PP 3A działa i jest ok. Boosta na anacondzie nie wiem czy jest sens, to i tak cegła nie lepiej zamontować hangar z myśliwcami? Wkleił bym zdjęcie ale chyba nie mogę inaczej niż poza forum.
CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX
Odpowiedz
#5
Baton, - napisał przecież ze czeka na konstruktywna krytykę Smile

Termos - boost jest potrzebny do lądowania na planetach z dużym G, i w zasadzie do startowania z nich też Smile jak jedyna planeta na której występuje potrzebny ci minerał bedzie miała 3.5 G a ty będziesz w Anacondzie i 20 000 LY od bańki, to już nigdzie nie polecisz bez boosta Smile
Odpowiedz
#6
(19.11.2017, 19:01 UTC)Baton napisał(a): Chłopak(?) chciał dobrze, wystarczyło napisać, że poradnik nieaktualny niż się czepiać szczegółów Smile

O oto chodzi Tongue
[Obrazek: hEwp3B1.png] [Obrazek: 57086.png]Qui desiderat pacem praeparet bellum

 


Odpowiedz
#7
(19.11.2017, 21:36 UTC)MAGNUM354 napisał(a): Termos - boost jest potrzebny do lądowania na planetach z dużym G, i w zasadzie do startowania z nich też Smile  jak jedyna planeta na której występuje potrzebny ci minerał bedzie miała 3.5 G a ty będziesz w Anacondzie i 20 000 LY od bańki, to już nigdzie nie polecisz bez boosta Smile


Nie pomyślałem bo na startowanie mam inny patent jeśli jest jakiś problem wystarczy wyjść z gry i odpalić ponownie tym razem klienta bez "Horizons" zaczynamy w bliskim kosmosie nad planetą Wink kiedyś zaklinowałem się SRV wtedy nie wiedziałem jeszcze że ginąc w łaziku odradzam się w statku nie na stacji.
CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX, CO TO JEST SHOUTBOX
Odpowiedz
#8
Heh, niezły patent Smile Nie przyszłoby mi do głowy - spodziewałbym się raczej zniszczenia statku...
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak szybko odwiedzić California Nebula -Poradnik prawie na wesoło. SEBA312 8 12,528 08.09.2018, 18:01 UTC
Ostatni post: Cicha



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości