Elite Dangerous - fabuła w grze
#1
 
WSTĘP

Jednym z często krytykowanych aspektów Elite jest to, że nie ma tam żadnej fabuły i trzeba ją sobie samemu dorobić. To tylko częściowo prawda, bo fabuła w Elite jest - tyle że nie jest to fabuła w standardowym rozumieniu tego słowa, w kontekście gier video. Nie ma tutaj tego, co dla mnie osobiście zabija klimat wielu gier MMO - linii fabularnej dla jednego gracza, rozumianej jako seria questów/misji, identycznych dla każdego gracza, które prowadzą ich przez świat i opowiadają jedną i tę samą historię, w której każdy z kilku milionów graczy jest Tym Jedynym Wybrańcem, Który Zbawia Świat, Tyle Że Obok Niego Biega i Skacze Pierdyliard Takich Samych Wybrańców. Takie rozwiązanie do mnie kompletnie nie przemawia. 

W Elite jest to rozwiązane nieco inaczej - fabuła toczy się w tle cały czas, niezależnie od naszych działań i nie ma nic wspólnego z danym graczem bezpośrednio. Ma ona wpływ na cały świat Elite i galatyka zmienia się w zależności od tego, jak potoczą się wydarzenia. My, jako gracze, w dowolnym możemy się w tę fabułę zaangażować. Lub nie zaangażować. Wybór należy do nas. Ale w dowolnym momencie możemy zdecydować, że chcemy się przyłączyć i dołożyć swoją cegiełkę do działań, kształtujących świat gry. Często odbywa się to na zasadzie Community Goali, których efekty mogą być różne, w zależności od tego, co zrobią gracze. 

Dobrym przykładem jest tutaj linia fabularna Epidemii Cerberus - tajemniczej choroby, która w 3301 roku zaczęła ogarniać system po systemie. Stacje ogarnięte epidemią wyłączały swoje systemy i było ich coraz więcej. Gracze mieli możliwość zapobieżenia rozprzestrzenianiu się epidemii przez dowożenie medykamentów na te stacje. Okazało się jednak, że jest ich zbyt dużo i na początku wysiłki pilotów były zbyt rozproszone pomiędzy zainfekowane systemy, co spowodowało jeszcze szybsze wzrost epidemii. 

Dopiero po skupieniu wysiłków na ratowaniu pojedynczych stacji doprowadziło do wynalezienia szczepionki, dzięki której w końcu udało się powstrzymać chorobę. 

Cała akcja trwała ze 2 miesiące i muszę powiedzieć, że była to jedna z lepszych historii, w jakich brałem udział grając w Elite. 

Poniżej przedstawiam Wam wszystkie linie fabularne które miały miejsce w grze - oraz te, które nadal się toczą i pozostają nierozwiązane. Miłej lektury! 

P.S. Trochę wiem na temat fabuły w Elite, jednak zdecydowanie nie jestem ekspertem w tym temacie, więc jeśli ktoś znajdzie jakieś nieścisłości, to proszę pisać, a ja będę poprawiał OP na bieżąco.




CHANGELONG

17.02.2018 - Opisane zabójstwo Imperatora, Emperors' Dawn, zniknięcie Jasminy Halsey, jej odnalezienie i spotkanie z "architektami stworzenia".




LINIE FABULARNE W ELITE

1) Zabójstwo Imperatora (zakończona)

Imperator Hengist Duval był 15. Imperatorem Imperium Achenarskiego. Sprawował rządy w latach 3233-3301. 

19 grudnia 3300 r. pojawił się w Senacie Imperium i ogłosił, że jego syn Harold jest niepoczytalny i nie zasiądzie na tronie Imperium. Następczynią tronu została Senator Arissa Lavigny-Duval, córka Imperatora z nieprawego łoża. Jej matką jest Florence Lavigny, z którą Imperator zamierzał wziąć ślub, w celu zalegalizowania związku, co ogłosił 22 grudnia. Niestety krótko po tym, stan zdrowia Imperatora mocno się pogorszył i zapadł on w śpiączkę. Wybudził się z niej dopiero 14 lipca 3301 r.

Ślub został zaplanowany na 5 sierpnia. Podczas jego trwania Imperator został zamordowany przez Brendan Paula Dariusa - doradcy senatora Dentona Patreusa. Hengist miał 138 w dniu śmierci. 

W wyniku głosowania Senatu Imperium, 6 października władzę obrała Arissa Lavigny-Duval, zgodnie zresztą z życzeniem nieżyjącego Imperatora i pomimo braku zaślubin z Florence. Arissa zdecydowała się zachować męski tytuł i powinno się ją tytułować Imperatorem.


1a) Emperors' Dawn (zakończona)

Historia dotycząca śledztwa w sprawie zabójstwa Imperatora. W jego wyniku wyszło na jaw istnienie organizacji terrorystycznej, która stała za zabójstwem Imperatora. 

Emperor's Dawn (Zmierzch Imperatora) to rebeliancka grupa ultra-konserwatystów, która jest odpowiedzialna za zabójstwo poprzedniego Imperatora, Heingsta Duvala. Są w opozycji to obecnego Imperatora, Arissy Lavigny-Duval. Senator Denton Patreus poprzysiągł zniszczyć tę organizację. Jest to bardzo sekretna grupa i jej działania trudno monitorować, ale co ciekawe, na oficjalnym forum gry można złapać z nimi kontakt


2) Zniknięcie Jasminy Halsey + jej odnalezienie. Spotkanie z "architektami stworzenia".

Jasmina Halsey to była prezydent Federacji. Sprawowała rządy w latach 3303 - 3301, kiedy to 2 czerwca została zmuszona do dymisji przez głosowanie nad wotum nieufności. Wydarzenie było formalnością i miało miejsce niedługo po zniknięciu statku Starship One (czasami nazywanego Starflight One), przestarzałego liniowca klasy Narwahl, który był osobistym środkiem transportu prezydent. 

26 maja, w trakcie podróży dyplomatycznej, statek wszedł w nadprzestrzeń, ale nigdy z niej nie wyszedł w żadnym systemie. Jasmina Halsey została uznana za zaginioną. Rządy po niej przejął jej polityczny przeciwnik, Zachary Hudson, a prezydentem Gabinetu Cieni została Felicia Winters. 

28 stycznia 3302 Zachary Hudson ogłosił rozpoczęcie poszukiwań Starship One. Zakończyły się one powodzeniem i 26 lutego ogłoszono odnalezienie wraku statku, wraz z Jasminą Halsey w uszkodzonej kapsule ratunkowej. Wprowadzono ją w stan kontrolowanej śpiączki, a której wybudziła się w marcu 3302. 

W kwietniu 3302 Halsey zorganizowała Misję Społecznościową i w apelu do galaktycznej społeczności powiedziała, że po zniknięciu Starship One przeżyła spotkanie z "faktycznymi architektami stworzenia" i zostały jej pokazane, jak to określiła, "nieskończoności kosmosu". Misja miała na celu zebranie danych kartograficznych z głębokiego kosmosu w celu udowodnienia, że super-inteligentne istoty, z którymi spotkała się Halsey, naprawdę istnieją. W oświadczeniu dla prasy była prezydent powiedziała: "Są tam. Widziałam ich. Musimy odłożyć na bok nasze śmieszne spory i razem zacząć pracować nad nawiązaniem kontaktu. Tak wiele moglibyśmy się od nich nauczyć."  

Po tym wydarzeniu została uznana za nie w pełni sił umysłowych i umieszczona w zamkniętym klinice psychiatrycznej. 29 lipca 3302 w pierwszym publicznym wystąpieniu Halsey od czasu zniknięcia Starship One - powiedziała ona: "Zaakceptowałam, że to, czego doświadczyłam nie było prawdziwe. Wierzę jednak, że przekaz, który był zawarty w doświadczeniach, które mnie spotkały jest jak najbardziej ważny i rzeczywisty. Moim obowiązkiem jest jego przekazanie reszcie ludzkości. Jako gatunek - nie wyciągnęliśmy żadnych wniosków z naszej historii. Pozbawiliśmy Ziemię wszystkich jej skarbów, traktując ją z całkowitą ignorancją i teraz na ślepo rozprzestrzeniamy się po kosmosie w poszukiwaniu bogactwa i sławy, zostawiając za sobą tylko zniszczenie. Nadal jesteśmy brutalnym gatunkiem, niezdolnym do współpracy i przez to jesteśmy pozbawieni dobrobytu, który może nam zapewnić tylko prawdziwy pokój."

Po tym Halsey poświęciła się działalności charytatywnej, organizując jeszcze kilka misji społecznościowych. Od czasu do czasu pojawiają się o niej wzmianki i zapewne jeszcze o niej usłyszymy. 

Do dziś nie potwierdzono czy faktycznie spotkała jakąś obcą rasę.


Pozostałe linie fabularne (opracowanie w trakcie)

3) Plaga Cerberusa
4) Formidine Rift
4a) Salome
4b) Radiolatarnie + bazy porozrzucane po 3 dużych obszarach galatyki
4c) Mega-Statki, które te radiolatarnie rozstawiały + losy załóg
4d) Rebecca
4e) Salome + event z nią
4d) Pośmiertna wiadomość od Salome
5) Strażnicy (bieżące)
5a) Ruiny
5b) Wiadomości o lore Strażników (zakończone w zasadzie - misja od Ram Taha)
5c) Dziwne artefakty Strażników
6) Thargoidzi (bieżące)
6a) UA + UPUP
6b) Barnacle
6c) Spotkania ze statkami obcych
6d) Bazy obcych
6e) Zamieszanie w to wszystko Federacji, Imperium, Sojuszu i Sirius Corp. (obecnie)
6f) Dwa gatunki Thargoidów (przeskanowane urządzenia w bazach na to wskazują)
6g) Powiązania ze Strażnikami
6h) Relacje z ludzkością (2.4, czyli Q3 2017)
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#2
Super temat! Czekam na więcej! +rep.
Odpowiedz
#3
Ja też czekam! Smile
Odpowiedz
#4
I taki poradnik to coś czego to forum potrzebowało. Trudno jest się dowiedzieć o fabule EBiggrin tylko grając, sam w zasadzie wiedziałem tyle co z discorda frakcyjnego Tongue
Odpowiedz
#5
Powiem tak. Chcę więcej takich "opracowań". Czekam na więcej. +rep
[Obrazek: 89334.png]
Odpowiedz
#6
Fajnie, że spisujesz lore. Za to +. Ale nadal uważam, że w sensie samego gameplayu fabuły jest tyle co kot napłakał. Lore z resztą też jest biedne. 1-2 Newsy w Galnecie na tydzień to troszkę mało (tych automatycznych nie liczmy).
Odpowiedz
#7
(20.02.2018, 13:30 UTC)QCIAK napisał(a): Fajnie, że spisujesz lore. Za to +. Ale nadal uważam, że w sensie samego gameplayu fabuły jest tyle co kot napłakał. Lore z resztą też jest biedne. 1-2 Newsy w Galnecie na tydzień to troszkę mało (tych automatycznych nie liczmy).

Z tym się całkowicie zgadzam Smile
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#8
(20.02.2018, 13:30 UTC)QCIAK napisał(a): Lore z resztą też jest biedne.

Saaay whaaaat? https://www.frontierstore.net/books.html
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz
#9
(20.02.2018, 19:25 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a):
(20.02.2018, 13:30 UTC)QCIAK napisał(a): Lore z resztą też jest biedne.

Saaay whaaaat? https://www.frontierstore.net/books.html

No i czego to dowodzi?Wink Jest pare książek, większość co najwyżej średnia. Starają się rozwinąć uniwersum i to jest spoko. Tylko co z tego jak nawet to co jest w grze (albo czegoś nagle nie ma) jest często słabo opisane, albo w ogóle nie opisane (jak działają permity?Wink).
Odpowiedz
#10
(21.02.2018, 06:36 UTC)QCIAK napisał(a):
(20.02.2018, 19:25 UTC)Fenyl de Lechia napisał(a): Saaay whaaaat? https://www.frontierstore.net/books.html

No i czego to dowodzi?Wink Jest pare książek, większość co najwyżej średnia. Starają się rozwinąć uniwersum i to jest spoko. Tylko co z tego jak nawet to co jest w grze (albo czegoś nagle nie ma) jest często słabo opisane, albo w ogóle nie opisane (jak działają permity?Wink).

Mi najbardziej doskwiera fakt ze napotykane npce w zaden sposob nie uczestnicza w lore , nie nawiazuja w zaczepkach , nie robia klimatu, wszytko ogranicza sie do powtarzalnych do bolu kilku kwestii, jedynie Salome byla jakims tam wyjatkiem ale za nia trzeba bylo latac przez pol galaktyki.. Mam nadzieje ze cos z tym zrobia i przy okazji moze wprowadza npcowego voice chata. Te cale zmiany w sytemie audio chyba ku temu zmierzają.

Edit : Aby zoobrazowac co mam na mysli wklejam przyklad prowadzenia fabuly w everspace https://www.youtube.com/watch?v=8W7u9btKYhk
i od 7:00 tutaj https://www.youtube.com/watch?v=ISwuTjhR0N8
Born too late to explore the earth, too soon to explore the stars...
At least I was born in time to do it in VR.


Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information Kto pyta, nie błądzi - wątek z pytaniami i odpowiedziami na temat Elite Mathias Shallowgrave 2,667 110,174 09.11.2023, 22:05 UTC
Ostatni post: Debren
Lightbulb Idea rozbudowy Search & Rescue w grze, zwłaszcza dokoła escape pods Suremaker 16 1,421 25.09.2023, 08:56 UTC
Ostatni post: Hellrider
  Antygrawitacja już jest w ELITE! MistyPL 0 223 14.07.2022, 09:37 UTC
Ostatni post: MistyPL
Exclamation [OFICJALNY] NOWE DLC -- Elite Dangerous: Odyssey (aka New Era) - oficjalna zapowiedź! Mathias Shallowgrave 232 16,618 16.03.2022, 20:58 UTC
Ostatni post: Kyokushin
  Elite: Beyond - Chapter One - UPDATE 3.04 - 26/03 Mathias Shallowgrave 119 9,043 17.10.2021, 06:49 UTC
Ostatni post: NOCNY_WEDROWIEC



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości