Ankieta: Czy posiadasz konto i korzystasz z portalu INARA?
Tak mam konto i korzystam regularnie.
Tak, ale nie używam.
Nie, ale z chęcią założę konto.
Nie i nie planuje.
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portal INARA - Poradnik
#1
[Obrazek: weblogo2.png]

═══════════ .:: Portal INARA - Poradnik ::. ════════════

W związku ze wzrostem liczby pilotów w szeregach Husarii, a także ilości gości, którzy zaczęli odwiedzać nasze forum, postanowiłem popełnić ten poradnik, który mam nadzieje ułatwi nowym pilotom, jak i starym wyjadaczom granie w Elite: Dangerous. Sam korzystam z tego portalu niemal od początku jego istnienia i obok takich narzędzi jak EDEngineer, Eddb czy EDDiscovery, Inara jest jednym z najlepszych stron wspomagającym naszą przygodę z Elite: Dangerous. Poradnik napisany jest w sposób łopatologiczny z obrazkami, bo w końcu żyjemy w erze memów internetowych. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy do mięska.

Uwaga! Inara korzysta z naszych logów, o których parę słów powiem podczas opisywania CMDR'S Log. Dzięki logom Inara jest w stanie natychmiast uzupełnić wiele naszych statystyk, tak więc polecam zainteresować się tym aspektem serwisu. Dodatkowo na potrzebę tego poradnika będę korzystać z mojej obecnej lokalizacji, czyli HR 8444.

════════════ .:: O Inarze słów parę ::. ════════════

[Obrazek: vGl6i8f.png]

Aby zacząć korzystać z Inara.cz niezbędna jest rejestracja. Wchodzimy w następujący link: https://inara.cz/signup/ i uzupełniamy niezbędne pola i po dokonaniu tego mamy już pełen dostęp do Inara.cz.

W górnym panelu mamy następujące zakładki:
  • News - Jak sama nazwa wskazuje na tejże stronie mamy wszelkie nowe informacje z gry. Znajdują się tu najnowsze informacje z Galnet, Aktualne Community Gole (skrót: CG) oraz Logbooks komandorów korzystających z serwisu Inara.
  • Galaxy - Olbrzymia część serwisu Inara, dla którego poświecę osobny rozdział niniejszego poradnika. Warto na szybko wspomnieć że znajdziemy tu wszelakie informacje o systemach, stacjach, statkach czy inżynierach.
  • Market - Informacje o dostępnych towarach na stacjach. Funkcja bardzo podobna jak na Eddb.
  • CMDR'S Log - Czyli to, co Komandorzy lubią najbardziej. Jest to nasz osobisty profil pozwalającym na umieszczanie informacji na temat naszych poczynania w Elite: Dangerous. O tym dziale także poświęcony będzie osobny obszerny rozdział. 
  • Wing - Jeżeli należmy do Frakcji, to tutaj będą wyświetlać się informacje na jej temat.
  • Discuss - Czyli po prostu forum serwisu Inara.
  • Gallery - Nazwa mówi sama za siebie. Galeria gdzie Komandorzy mogą oglądać Screenshoty innych pilotów.  
  • Search - Wyszukiwarka serwisu Inara.
  • Settings - Ustawienia naszego profilu o tym też napiszę parę słów. 
  • Logout - chyba każdy wie do czego to służy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
════════════ .:: Dział Galaxy ::. ════════════

W Galaxy znajdziemy większość interesujących nasz informacji. Jeżeli potrzebujesz informacji o inżynierach czy o stanie jakiegoś systemu tutaj znajdziesz potrzebne informacje. Dział ten dzieli się na parę innych pomniejszych poddziałów, które postaram się w miarę moich możliwości dość szczegółowo opisać.

═══════════ .:: Overview ::. ═══════════

[Obrazek: bP0qAV6.png]

Pierwszy z poddziałów Galaxy. Znajdziemy tu informacje o niedawnych Community Goals, Informacje o systemach i ich obecnych stanach zaś zaraz pod nimi najnowsze informacje z Galnetu. Po prawej stronie znajduje się także informacja o tym, kiedy kończy się najbliższy cykl Power Playa (Cykle Power Play zawsze trwają 7 i kończą się o 07:00 GMT w czwartek), Najczęściej odwiedzane przez Komandorów systemy oraz informacje o niedawnych wydarzeniach w Power Playu, takich jak kto stracił system lub uzyskał nad jakimiś kontrole.

════════════ .:: Community Goals ::. ════════════

[Obrazek: yKm9ZNt.png]

Tu z kolei znajdziemy wszelakie informacje na temat Community Goals oraz możemy zaznaczyc, że bierzemy w jakimś udział. Każdy Community Goal jest zawsze opisany w następujący sposób:
  • Location - czyli miejsce, gdzie dany CG się odbywa.
  • Objective Cel CG, czyli co musimy w nim robić.
  • Reward - Nagroda za udział w CG. Pamiętajcie, że zazwyczaj im większy wasz wkład w CG, tym większa wasza nagroda. Zazwyczaj jest to całkiem pokaźna suma pieniędzy. 
  • Progress - Etap na którym znajduje się dany CG.
  • Contributors - Ilość pilotów biorących udział w danym CG.
  • Time Left - Ilość czasu do zakończaniu CG (CG kończy, się gdy zostanie wypełniony pasek Progress albo skończy się czas).
  • Last Update - Ostatni moment kiedy informacje na temat CG były aktualizowane na serwisie Inara.
  • Status - Informuje nasz czy dany CG się skończył, czy też trwa dalej.
  • Description - Opis danego CG.
  • Current Participation Rewards - Wynagrodzenie za udział w CG jakie otrzymamy po zakończeniu CG.
════════════ .:: Commodites ::. ════════════

[Obrazek: 1ksUmrp.png]

W tym podziale znajdziemy informacje na temat CommoditiesRare Comodities oraz Componentów. Po prawej stronie w zakładkach będziecie mogli wybrać czy interesują was Common Commodities (Zwyczajne Towary), Rare Commodities and Salvage (Rzadkie towary, czyli taki które są unikalne i można je zdobyć tylko w jednym systemie. Dodatkowo mamy tu także listę Salvage, czyli towary, które możemy zdobyć tylko podczas naszych wojaży po pustce kosmosu lub planetach) czy też Components (Komponenty wykorzystywane przez Inżynierów oraz podczas syntezy). Po kliknięciu na interesujące nasz pole wyświetli się nam lista dostępnych towarów wraz z następującymi informacjami:

Commodities
  • Commodity - Tutaj znajduje się nazwa danego towaru wraz z kategorią do jakiego należy. Na przykład jeżeli szukamy Kobaltu to znajdziemy go w grupie Minerals.
  • Avg Sell - Średnia cena w Galaktyce za jaki możemy sprzedać dany towar.
  • Avg Buy - Średnia cena w Galaktyce za jaki możemy zakupić dany towar.
  • Avg Profit - Średnia profitu jakie otrzymamy za handel danym towarem.
  • Max Sell - Najwyższa dostępna w Galaktyce cena sprzedaży danego towaru.
  • Min Buy - Najniższa dostępna w Galaktyce cena zakupu danego towaru.
  • Max Profit - Maksymalny profit w Galaktyce jaki otrzymamy za handel danym towarem.
Rare Commoidities and Salvage 

W głównej części znajduje się lista dostępnych w Galkatyce rzadkich towarów. Inara przy określaniu ich położenia będzie korzystać z naszej obecnej lokalizacji, którą możemy określić ręcznie lub za pomocą logów. Po lewej stronie znajduje się także pole do uzupełniania naszej obecnej lokacji oraz lista Salvage.

Rare Commodities
  • Rare Goods - Nazwa rzadkiego towaru.
  • From - Stacja oraz System w którym znajduje się dany towar.
  • Station Distance - Odległość stacji od głównej gwiazdy systemu. 
  • Distance - Odległość systemu w którym znajduje się rzadki towar od naszej obecnej pozycji.
  • Buy Price - Obecna cena za jaką możemy zakupić interesujący nasz rzadki towar.
  • Profit - Zysk jaki osiągniemy za sprzedaż danego rzadkiego towaru w innym systemie. Pamiętajcie że cena rzadkiego towaru rośnie wraz z odległością od systemu w którym go zakupiliśmy.
Salvage Items

Pamiętajcie że Salvage Items zazwyczaj są nielegalne i musicie uważać na skany jeżeli chcielibyście próbować przemycić taki towar na czarny rynek, któreś ze stacji. 
  • Salvage - Poszeregowane w kolejności alfabetyczne dostępne w Galaktyce towary do odzyskania.
  • Avg Sell Price - Średnia cena jaką otrzymamy za sprzedaż danego towaru z odzysku na czarnym rynku.
Components 

Uwaga! ten poddział znajduje się również w zakładce Engineers. Po kliknięciu w niego zostaniecie natychmiast przeniesieni właśnie do działu poświęconego Inżynierom więc jeżeli chcecie ponownie przeglądać dział Commodities musicie wybrać go ponownie z zakładki po lewej stronie.

Components to oczywiście dział dotyczący materiałów potrzebnych nam aby inżynierowie mogli modyfikować nasz statek. Components są także wykorzystywane podczas syntezy.
  • Components - Poszeregowana alfabetycznie lista dostępnych komponentów. Po kliknięciu na dany komponent wyświetli nam się krotka notka na temat wybranego przez nas komponentu o czym za chwile w dziale poświęconym inżynierom. 
  • Grade - Rzadkość danego komponentu w galaktyce, od grade I (pospolity) aż do grade V (Bardzo rzadki)
  • Type - Typ danego komponentu. 
  • Location - Gdzie danego komponentu musimy szukać. 
  • Used - W ilu blueprintach dany komponent jest wykorzystywany.
════════════ .:: Shipyard ::. ════════════

[Obrazek: Y1hVcxY.png]


Miejsce, gdzie może sprawdzić informacje o wszystkich dostępnych w grze statkach. Na obecny moment istnieje 31 statków, ale zapowiedziane są nowe. Gdy klikniemy w ten dział wyświetlą nam się panel z obrazkami statków, ich ceną oraz nazwą. Po kliknięciu na obrazek przejdziemy do szczegółowego opisu statku. Po prawej stronie mamy także panel - Ship/Equipment Search za pomocą którego możemy szybko znaleźć poszukiwany przez nas statek lub moduł. Wystarczy, że wpiszemy nazwę interesującego nasz moduł bądź statku w pierwszej rubryce oraz podać swoją lokalizację a Inara znajdzie dla nas najbliższy system z dostępny modułem lub statkiem. Dodatkowo zaznaczenie hitobxa JUST DISCOUNTED, sprawi, że Inara wyświetli tylko systemy, w których kupimy moduł lub statek po niższej cenie. Po prawej stronie mamy także statki posegregowane względem producentów.

Jeszcze na szybko opisze wam jak wygląda przeglądnie dokładnych informacji na temat statku. Ja na potrzebę tego poradnika wykorzystam Cobra Mk III, jeden z bardziej ikonicznych statków Elite: Dangerous.

════════════ .:: Cobra Mk III ::. ════════════

[Obrazek: vhKa615.png]

Po kliknięciu obrazek Cobra Mk III zostaniemy przeniesieni do następującego działu. Znajdziemy tu wszystkie informacje na temat wybranego przez nas statku, poczynając od podstawowych parametrów statku czy ilości Hardpointów i Internal wraz ze stockowymi modułami (czyli takimi, jakie otrzymujemy, gdy zakupimy statek) aż po news z Galnetu powiązane w jakiś sposób z naszym statkiem. Po prawej stronie mamy obrazek statku wraz z krótką notką na jego temat, a także zakładkę informująca nas, w jakiej najbliższej względem naszej pozycji stacji jesteśmy w stanie zakupić statek. Po prawej stronie mamy panel szybkiego wyboru, za pomocą którego jesteśmy w stanie wybrać inne jednostki.

════════════ .:: Outfitting ::. ════════════

[Obrazek: q1VKF][Obrazek: q1VKF][Obrazek: q1VKF][Obrazek: Z1dSGL5.png]

W tym dziale znajdziemy informacje na temat całego outfitingu w grze. Całość podzielona jest na cztery kategorie: Hardpoint (Broń), Utility (Akcesoria), Internal (Bebechy statku), Standard (Pancerze Statku). Gdy rozwiniemy jedną z zakładek, wyświetlą nam się dostępne komponenty statku. Po kliknięciu na jeden z nich serwis Inara wyszuka dla nas najbliższą od nas stacje, gdzie taki komponent się znajduje.

════════════ .:: Engineers ::. ════════════

[Obrazek: U9GMX3k.png]

Engineers, czyli to, co Komandorzy lubią najbardziej. W tym poddziale znajdziemy wszystkie niezbędne informacje dotyczące Inżynierów. Gdy wejdziemy tu na sam początek pojawi się nam lista wszystkich Inżynierów w grze. Inara na podstawie naszych logów lub ręcznie wprowadzonych przez nas informacji wyświetli następujące informacje:
  • Nazwę Inżyniera.
  • Dostępne modyfikacje i ich maksymalny stopień u danego inżyniera.
  • Informacje czy dany inżynier jest odblokowany i jaki poziom mamy u niego wbity. Czerwony kółko z krzykiem w środku oznacz, że nie mamy dostępu do danego inżyniera. Czerwone Kółko, iż otrzymaliśmy zaproszenie od Inżyniera. Żółte kółka symbolizują zaś wbity stopień u inżyniera.
Po prawej stronie wyświetlają się także nasze ulubione modyfikacje oraz komponenty. Te informacje możemy wprowadzać ręcznie, o czym napisze w dalszej część poradnika. Po kliknięciu na obrazek Inżyniera zostaniemy przeniesieni do działu gdzie otrzymamy szczegółowe informacje na temat danego inżyniera. Na potrzeby poradnika zademonstruje to na Felicity Farseer, jednym z pierwszych dostępnych inżynierów i chyba najbardziej użytecznym, gdy zaczynam naszą przygodę z Inżynierami.

════════════ .:: Felicity Farseer ::. ════════════

[Obrazek: m2wbhjp.png]

W dokladnym profilu znajdując się następujące informacje:
  • Location - Czyli lokacja gdzie dokładnie nasz Inzynier sobie pomieszkuje.
  • Distance - Odległość od systemu w którym aktualnie się znajdujemy.
  • You Access - Podaje informacje czy mamy dostęp do inżyniera a jeśli tak, to jaki stopień mamy wbity.
  • How to Discovery - W jaki sposób możemy uzyskać zaproszenie od Inżyniera.
  • Unlock Requirments - Wymóg jaki musimy spełnić aby inżynier chciał zmodyfikować nasz statek.
  • Reptutation Gain - W jaki sposób możemy wbijać wyższy stopień u Inżyniera.
Na samym środku mamy zaś listę dostępnych modyfikacji u Inżyniera:
  • Type - Jakiego modułu dotyczy modyfikacja.
  • Modifications - Rodzaj dostępnych modyfikacji przy danym module. Po kliknięciu na nią przejdziemy do dokładnych informacji na temat wybranej modyfikacji o czym za chwile.
  • Max. Grade - Maksymalny stopień modyfikacji jaki możemy wykonać u danego Inżyniera. Moduł możemy modyfikować od poziomu 1 aż do 5.
════════════ .:: Blueprints ::. ════════════

[Obrazek: m7OcfI7.png]

Tu znajdziemy liste wszystkich modyfikacji dostępnych u Inżynierów poszeregowane są one według czterech kategorii (Hardpoints, Utility, Internal, Standard): 
  • Type - Nazwa modułu, którego modyfikacja dotyczy
  • Modifications - Dostępne modyfikacje. Po kliknięciu na nazwę modyfikacji przejdziemy do szczegółowego opisu.
  • Engineers - Inżynierowie u których danej modyfikacji możemy dokonać. Pamiętajcie że nie uwzględniono tu stopnia modyfikacji jaką u danego Inżyniera można wykonać. 

Po prawej ponownie mamy listę naszych ulubionych blueprintów oraz listę komponentów jakie potrzebujemy i posiadamy aby nasze ulubione modyfikacje można było wykonać. 

Dla porządku opisze na przykładzie modyfikacji Power Planta jak dokladnie wygląda Panel Modyfikacji.

════════════ .:: Power Plant - Overcharged ::. ════════════

[Obrazek: 6yHPeRe.png]

W przypadku wybrania którejkolwiek z modyfikacji wyświetli nam się taki panel. Oczywiście informacje będą się różnił w zależności od tego jaką modyfikację wybierzemy. Modyfikacje poszeregowane są od grade 1 do grade 5 (niektóre modyfikacje mają tylko grade 1 - 3). W tym dziale znajdziemy następujące informacje:
  • Name of module - Name of modification (Grade) - Nazwa modyfikacji znajduje się na samej górze wraz z jej poziomem 
  • Primary Effects - Jakie efekty jesteśmy wstanie osiągnąć za pomocą danej modyfikacji. Pamiętajcie że tu działa RNG! więc czasem będziecie potrzebować wielu rzutów aby osiągnąć zamierzony efekt. 
  • Cost - Niezbędne materiały, aby móc w ogóle modyfikację wykonać. Jeżeli mamy uzupełnione nasze logi, Inara będzie podawać także ile modyfikacji możemy wykonać z naszymi materiałami.
  • Engineers - Lista Inżynierów, którzy mogą nam daną modyfikację wykonać
  • Favorite Blueprint - Po zaznaczaniu tego przycisku blueprint będzie wyświetlać się w zakładce MY FAVORITE BLUEPRINTS.
Po prawej stronie mamy także zakładki: 
  • Related Blueprints - Powiązane z daną modyfikacją Blueprints. 
  • My Favorite Blueprints - Ponownie zakładka z dodanymi przez nas ulubionymi blueprintami
  • My Blueprints Components - Jak wspominałem wcześniej.
Uwaga! W dziale Inżynierowie znajduje się jeszcze zakładka Components. Jest to ta sama zakładka, którą opisałem w tym poradniku w dziale dotyczącym Commodities.

══════════ .:: Parę Dodatkowych Uwag o Dziale Galaxy ::. ══════════

W samy dziale Galaxy znajduję się jeszcze parę innych poddziałów, ale w związku z tym, że niniejszy poradnik przeznaczony jest dla osób początkujących, pominę ich szczegółowy opis, gdyż poradnik i tak ma już całkiem obszerne rozmiary. Dla porządku opisze je tylko pokrótce.
  • Power Play - Czyli poddział w całości poświęcony Power Playowi. Zawiera zbiór informacji o wszystkich obecnych silach politycznych w Galaktyce.
  • Inara Nexus - Frakcja twórców strony Inara.cz
  • Minor Factions - Lista wszystkich frakcji wraz z informacjami o nich. Są tu frakcje zarówno stworzone przez graczy jak i przez FD. Wśród nich jest także Skrzydlata Husaria :Biggrin 
  • System and Station - informacje na temat Stacji i Systemów. Dość obszerny dział.
  • Ranking - Ranking użytkowniku Inara bazujący na podstawie profilów pilotów.
  • Archive - Po prostu archiwa Tongue
════════════ .:: CMDR's Log ::. ════════════

[Obrazek: usKTGWT.png]

Jeden z ciekawszych a na pewno mój ulubionych aspekt strony Inara. CMDR's log to nas własny, prywatny profil gdzie możemy zamieszczać wszelkie informacje na temat swoich osiągnięć w Elite: Dangerous. Profil ten pozwala także skutecznie i wygodnie zarządzać informacjami o naszej flocie, komponentach czy paru innych przydatnych informacjach. Dział ten zawiera następujące poddziały:

  • Overview - Ogólne informacje o naszym profilu.
  • Credits and Assets - Ilość posiadanych przez nas pieniędzy.
  • Ranks and Reputation - Nasze Rangi w grze oraz u największy potęg galaktycznych.
  • Personal Logs - Logi z naszych wojaży z Elite: Dangerous.
  • Fleet - Spis naszej małej prywatnej floty.
  • Cargo - Posiadane przez nas komponenty.
  • Logbook / Diary - Dziennik pokładowy.
  • Gallery - Galeria z naszymi zdjęciami, które zamieściliśmy na serwisie.
  • Notes - Nasze prywatne notatki. 
  • Private Messages - Wewnętrzny komunikator Inary.
  • Friends and Favorites - Lista przyjaciół na Inarze oraz lista ulubionych systemów, frakcji i tym podobnych.
  • Misc and Signature - Generator Sygnatury, którą możemy zamieścić później na przykład na forum.
Jak Importować Journaly - Ważne!

Jeżeli chcesz wygodnie i szybko dodawać informacje na swój profil na Inarze powinieneś robić to za pośrednictwem Logów z gry. Można oczywiście robić to ręcznie ale jest to czasochłonne dlatego też polecam skorzystać z opcji importowania logów. Aby to zrobić postępują według poniżej podanej instrukcji:

  1. Wejdź w CMDR'S Log -> Overview
  2. Po prawej stronie kliknij na przycisk IMPORT JOURNAL.
  3. Wyświetli ci się nowe okienko w którym musisz kliknąć na przycisk Import your latest journal.
  4. Podaj ścieżkę dostępu do pliku gdzie znajdują się twoje logi. Będą ona znajdywały się najprawdopodobniej pod następującą ścieżką: C:\Użytkownicy\(Nazwa Twojego Profilu)\Zapisane gry\Frontier Developments\Elite Dangerous\
  5. W folderze Elite Dangerous znajdować się będzie szereg plików z rozszerzeniem .log. Polecam poszeregować je w kolejności modyfikacji tak aby wyświetlały się one od najnowszego do najstarszego. Wybierz najnowszy log i zaakceptuj wybór.
  6. Gotowe. Inara sama przeniesie dużą porcję danych do twojego profilu. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden log nie musisz ich importować po kolei gdyż Inara rozpoznaje który log jest starszy.
  7. Pamiętaj że musisz póki co ręcznie aktualizować swoje logi. Logi odnawiają się na bieżąco w folderze Elite Dangerous. Najlepiej po zakończeniu gry w EBiggrin zaktualizować swój profil na Inarze ale możesz to także robić podczas rozgrywki co może być szczególnie użyteczne gdy zbierasz akurat materiały dla Inżyniera. 
Jak wygenerować sygnaturę na forum.

Jeżeli uzupełniliście swój CMDR'S Log będziecie mogli wygenerować sygnaturę, która idealnie nadaje się do użycia na forum. Jest to dość prosta sprawa jeżeli was profil jest już uzupełniony.

  1. Klikamy na Misc and Signature.
  2. Przechodzimy do zakładki Signature/Liecnce Settings i ustawiamy według własnego uznania wygląd naszej sygnatury. 
  3. Klikamy Save i upewniamy się że nie zablokowaliśmy możliwości wyświetlania naszej sygnatury. Jeżeli wyświetla wam się wasza sygnatura a pod nią przycisk DISABLE SIGNATURE to wszystko jest w porządku. Biggrin
  4. Za pomocą linijki w polu SIGNATURE BBCODE możemy umieścić naszą sygnaturę na dowolnym forum, który umożliwia wstawianie sygnatur.
Jeżeli posiadacie konto na naszym forum to możecie w łatwy sposób ustawić sobie właśnie sygnaturę tutaj. Aby to zrobić postępuj według następujących kroków: 

  1. Wejdź w Panel Użytkowania (Górny Pasek forum).
  2. Po prawej stronie na swoim Panelu kliknij na Zmień Sygnaturę (Zakładka Twój Profil).
  3. Wklej swój SIGNATURE BBCODE i naciśnij Aktualizuj sygnaturę
  4. Gotowe od teraz na forum Skrzydlatej Husarii pod twoim każdym postem będzie wyświetlać się sygnatura z Inary.
════════════ .:: Settings ::. ════════════

[Obrazek: aBmikjp.jpg]

Na samym końcu wypada parę słów napisać o ustawienia, gdyż prawidłowe ustawienia ułatwią nam korzystanie z Inary. Nie jest ich jakoś dużo ale polecam skonfigurować je raz a porządnie. Co więc możemy zrobić w naszych ustawieniach.

Podstawowe Ustawienia:

  • Ustawić nasz Avatar
  • Zmienić nasz nick
  • Zmienić E-maila
  • Zmienić Hasło

Commander Settings

  • Game Version - Wersja Gry, którą posiadamy.
  • Prefereed Game Style - Preferowany przez nas styl gry.
  • Prefereed Role (Primary) - Preferowana przez nasz rola w grze. UWAGA! Może być to wykorzystywane przy generowani Sygnatury.
  • Prefereed Role (Secondary) - To samo co wcześniej. UWAGA! Może być to wykorzystywane przy generowani Sygnatury.
  • My Timz Zone - Nasza strefa czasowa.
Market Settings
  • Search Range - Zasięg do którego Inara będzie wyszukiwała Systemy z towarami.
  • Min. Landing Pad Size - Minimalny rozmiar pada w stacji jaki jest wymagany aby Inara uwzględniła wynik w wyszukiwaniu.
  • USE SURFACE STATIONS - Jeżeli wybierzemy YES to Inara uwzględni w wynikach wyszukiwania Stacje Naziemne.
  • MAX. STATION DISTANCE - Maksymalna odległość stacji od słońca, która musi być spełniona aby stacja była uwzględniona w wynikach wyszukiwania
  • DISPLAY PROFITS AS - Sposób wyświetlania profitów przez Inare. Tekst lub cyfry.
  • BEST PRICE COLORS - kolor w jakich Inara ma wyświetlać najlepsza cenę na markecie.
Misc Settings 

Ustawienia dotyczące  sposobu wyswietalnia postow i paru innych rzeczy.

Privacy Settings


Nazwa mowi sama za siebie. Możecie ustalić kto ma dostęp do waszego profilu na Inarze. 

════════════ .:: Post Scriptum ::. ════════════


Mam nadzieje że powyższy poradnik wyjaśnił wam trochę jak używać Inary a przy okazji zachęcił was do korzystania z serwisu. Ze swojej strony mogę w pełni go polecić. W duże mierze Inara zastąpiła dla mnie EDEngineer czy Eddb a CMDR's Log jest bardzo użyteczny i przy okazji pozwala wygodnie prześledzić swoje poczynania.

Jeżeli będzie istnieć potrzeba to przygotuje także poradnik dotyczące innych aspektów serwisu aczkolwiek wydaje mi się że zamieszczone tu informacje są kompletnie wystarczające. Jeżeli jednak macie jakieś pytania piszcie w wątku.

Dodatkowo zachęcam do przyłączenia się do Skrzydła na Inarze jeżeli należycie do Skrzydlatej Husarii: https://inara.cz/wing/461/
[Obrazek: 2760.png]
Odpowiedz
#2
Nie głosuję, bo mam, używam, ale rzadko - przeważnie jeśli chcę sprawdzić efekt jakiegoś blueprintu u inżynierów.
--
:: Oficjalny Partner FDEV - zapraszam na Twitch (KLIK) po partnerskie skórki! 

:: Tapetki z Elite i nie tylko (KLIK). 

Odpowiedz
#3
Doskonały poradnik. Warto wspomnieć, że użytkownicy konsoli nie użyją pełnego potencjału Inary jeśli większej ilości danych nie wklepią ręcznie.
[Obrazek: MB0ujCf.png]

ROTMISTRZ THE WINGED HUSSARS
Odpowiedz
#4
Zgłosiłem się do "Inarowego" oddziału TWH Wink Dzięki wielkie za poradnik Wink
[Obrazek: 80730.png]



Odpowiedz
#5
Importowanie Journali, a ja się kiedyś męczyłem i ręcznie dane wpisywałem Wink
REP poleciał Wink
Ten, który powstał...
...nigdy nie umarł.
Odpowiedz
#6
Ja jeszcze dodam, że jeśli ktoś używa EDMC (ED Market Connector), to jest do niego plugin, który wysyła logi journal do inary automatycznie:
https://gitlab.com/mrsheepsheep/EDMC-Inara
[Obrazek: 70464.png]
Odpowiedz
#7
Super poradnik i stronka - dzięki Wam życie jest łatwiejsze.

Mam pytanie o logi, a konkretnie ich wgranie - nowe to rozumiem, raz za razem lub użyć plagina z EDMC (w sumie nie wiem co to jest)

Jednak mam pytanie czy jest sposób na wgranie/scalanie wszystkich starych logów - bo mam ich setki, a jak się wgra ostatni to jest wiele informacji ale nie wszystkie np. odblokowania inżynierów już pełnej informacji nie ma
Odpowiedz
#8
Ja tam je dodaje od najstarszego do najnowszego, później tylko te brakujące (tez od najstarszego do najnowszego), chociaż wychodzą z tego kwiatki, że doda mi statki które już miałem zakupione, to wtedy musze manualnie je usuwać.

Wydaje mi się, że powinno wrzucać się tylko ostatni aktualny, ale, że lubię mieć historyczne wpisy robię wgrywanie po kolei. Trochę klikania jest.
Ten, który powstał...
...nigdy nie umarł.
Odpowiedz
#9
A nadal trzeba aktualizować swoje dane z gry czy już automatycznie się aktualizuje?
"Wszechświat nie ma obowiązku być dla Ciebie zrozumiałym" - Neil deGrasse Tyson, mój ulubiony autor
Odpowiedz
#10
Jeżeli dodasz API do EDMC to będzie się samo aktualizowało jak zadokujesz na stacji, wskoczysz do systemu czy klikniesz przycisk w okienku.
"Każda frakcja ma takiego Fenyla, na jakiego zasłużyła" - CMDR Goliat
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poradnik] Chemical Manipulators i inne materiały Raferti 11 12,353 16.03.2024, 17:56 UTC
Ostatni post: Debren
  Dodatkowy panel sterowania Touch Portal MR.CICHY 24 8,243 10.03.2024, 15:58 UTC
Ostatni post: Kruki68
Video [PORADNIK] Elite Dangerous: Poradnik Totalny (video) Mathias Shallowgrave 115 230,478 06.02.2024, 08:35 UTC
Ostatni post: przemo74
  [PORADNIK] Egzobiologia dla cierpliwych Dziadostwo 30 17,127 22.09.2023, 19:38 UTC
Ostatni post: Jimmy Crooker
  Odyssey od rozczarowań po akceptację - micro poradnik 123tomek 9 986 20.09.2023, 20:06 UTC
Ostatni post: Hans 001



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości