Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 739
» Najnowszy użytkownik: Skarfedin
» Wątków na forum: 3,555
» Postów na forum: 88,182

Pełne statystyki

Ostatnie wątki
Czym jest grupa The Winge...
Forum: Polski
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
10.11.2017, 22:50 UTC
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8,190
Jak nie dać się zabić w E...
Forum: Poradniki
Ostatni post: Maroks
08.11.2017, 19:54 UTC
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 7,281
HCS Voice Pack Extension ...
Forum: Poradniki
Ostatni post: Auro85
05.11.2017, 15:14 UTC
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 683
Discord - instalacja i ko...
Forum: Poradniki
Ostatni post: GROCHU
18.10.2017, 09:07 UTC
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1,043
Instalacja i konfiguracja...
Forum: Poradniki
Ostatni post: Mathias Shallowgrave
16.10.2017, 23:09 UTC
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 1,824

 
  Discord - instalacja i konfiguracja
Napisane przez: Fenyl de Lechia - 16.10.2017, 10:11 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (10)

════════════ .:: Discord - poradnik::. ═════════════


Jako, że przenosimy się na Discorda postanowiłem popełnić krótki poradnik dotyczący jego użytkowania. 

Discorda można używać zarówno z przeglądarki jaki i z aplikacji. Osobiście polecam drugą opcję, daje ona większe możliwości konfiguracji i personalizacji, a także daje dostęp do eleganckiej nakładki do gier a'la Overwolf do TSa.


════════════ .:: Instalacja ::. ═════════════

Tutaj krótko, bo robiliśmy to wiele razy: wchodzimy na stronę https://discordapp.com/ i ściągamy aplikację lub odpalamy Discorda w przeglądarce. Wpisujemy nick tak jak mamy na forum (jeżeli jest zajęty to wybieramy inny i zmieniamy go na serwerze - o tym później) i rezerwujemy go podając maila - jest to również zabezpieczenie, bez którego nie będzie można pisać na naszym serwerze.


════════════ .:: Dołączenie do serwera ::. ═════════════

Aby dołączyć do naszego serwera należy kliknąć tutaj, lub na zaproszenie znajdujące się w tym wątku. Alternatywnie można zrobić to z poziomu aplikacji/przeglądarki. W tym celu należy nacisnąć "plus" znajdujący się w lewym górnym rogu, z okienka które się pojawi wybrać opcję DOŁĄCZ i tam skopiować ten kod: Ffehrej

[Obrazek: OCQLy8C.jpg]

Po dołączeniu do serwera znajdziemy się w kanale #lobby gdzie podane jest co należy zrobić. W przypadku kiedy mamy nick inny niż na forum klikamy na strzałkę w dół znajdującą się przy nazwie serwera i z menu wybieramy opcję Zmień Pseudonim. Po wykonaniu czynności opisanych w lobby czekamy na przyznanie rangi przez Oficera.

════════════ .:: Korzystanie z kanałów ::. ═════════════

Na Discordzie mamy dostęp do dwóch rodzajów kanałów: tekstowych oznaczonych # i głosowych oznaczonych głośnikiem. Każdy Kadet i Husarz ma dostęp do szeregu kanałów, kilka ciekawych rozwiązań jest jeszcze w opracowaniu. 
Aby dołączyć do kanału głosowego wystarczy na niego kliknąć.

[Obrazek: TnndBAk.jpg]

════════════ .:: Najważniejsze ustawienia ::. ═════════════

W celu dostania się do opcji użytkownika należy kliknąć na koło zębate znajdujące się koło nazwy uzytkownika (widoczne na screenie wyżej).
Ustawienia użytkownika - proponuję każdemu obejrzeć je samemu, jest tu kilka ciekawych opcji jak np. podpięcie kont Twitch czy YT do naszego konta Discord.
Ustawienia aplikacji:
1. Głos i wideo - tutaj definiujemy urządzenia nagrywania i odtwarzania, rodzaj przechwytywania i kilka innych opcji. Czasem po zmianie urządzeń trzeba zresetować aplikację żeby załapało.
2. Nakładka (tylko aplikacja) - tutaj uruchamiamy i konfigurujemy nakładkę na gry wyświetlająca np. kto własnie mówi na kanale.
3. Powiadomienia - najważniejsze tutaj są ustawienia dźwięków - możemy włączyć/wyłączyć dźwięki aktywacji mikrofonu, naciśnij i mów itd.
4. Przypisanie klawiszy (tylko aplikacja) - chyba nie trzeba tłumaczyć. Bez problemu odczytuje również przyciski z HOTASów.
5. Gry (tylko aplikacja) - Discord odczytuje w co gramy i wyświetla to pod naszym nickiem na liście członków serwera. Tutaj możemy to wyłączyć. Przede wszystkim jednak w tym menu wybieramy w których grach ma być aktywna nakładka. Czasem trzeba ją tutaj włączyć i wyłączyć kiedy jesteśmy w grze, żeby załapała. 
6. Tekst i obrazki - tu wybieramy co chcemy, a czego nie chcemy widzieć.

Z innych ustawień warto wspomnieć o ustawianiu głośności innych użytkowników - żeby to zrobić należy kliknąć w kanale głosowym na wybraną osobę i ustawić suwak na odpowiedniej głośności. Przyda się to na pewno w przypadku naszej Szafy grającej - bota muzycznego, który będzie umilał czas na Discordzie. 

Aplikacja domyślnie uruchamia się razem z systemem. Aby to wyłączyć należyć kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonce Discorda na pasku szybkiego uruchamiania i odznaczyć opcję "Run Discord when my computer starts".

Jest jeszcze kilka innych opcji, które każdy może obejrzeć sam. Jest również możliwość zmiany wyglądu discorda, po to odsyłam do Doom'owego poradnika: klik

════════════ .:: Aplikacja na telefon ::. ═════════════

Jedną z największych zalet Discorda jest też darmowa aplikacja na iOS/Android. Można za jej pomocą połączyć się z kanałami głosowymi! (Może to zachęci naszych konsolowców do pogadania z nami Biggrin)

W razie pytań jestem dostępny tutaj, na PW jak i na Discordzie - na naszych kanałach i w wiadomościach prywatnych (aby taką napisać również wystarczy kliknąć na mnie prawym przyciskiem myszy na liście członków i wybrać opcję Wyślij wiadomość)

Wydrukuj tę wiadomość

  Portal INARA - Poradnik
Napisane przez: Doom_days - 28.09.2017, 00:46 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (7)

[Obrazek: weblogo2.png]

═══════════ .:: Portal INARA - Poradnik ::. ════════════

W związku ze wzrostem liczby pilotów w szeregach Husarii, a także ilości gości, którzy zaczęli odwiedzać nasze forum, postanowiłem popełnić ten poradnik, który mam nadzieje ułatwi nowym pilotom, jak i starym wyjadaczom granie w Elite: Dangerous. Sam korzystam z tego portalu niemal od początku jego istnienia i obok takich narzędzi jak EDEngineer, Eddb czy EDDiscovery, Inara jest jednym z najlepszych stron wspomagającym naszą przygodę z Elite: Dangerous. Poradnik napisany jest w sposób łopatologiczny z obrazkami, bo w końcu żyjemy w erze memów internetowych. Bez zbędnego przedłużania przejdźmy do mięska.

Uwaga! Inara korzysta z naszych logów, o których parę słów powiem podczas opisywania CMDR'S Log. Dzięki logom Inara jest w stanie natychmiast uzupełnić wiele naszych statystyk, tak więc polecam zainteresować się tym aspektem serwisu. Dodatkowo na potrzebę tego poradnika będę korzystać z mojej obecnej lokalizacji, czyli HR 8444.

════════════ .:: O Inarze słów parę ::. ════════════

[Obrazek: vGl6i8f.png]

Aby zacząć korzystać z Inara.cz niezbędna jest rejestracja. Wchodzimy w następujący link: https://inara.cz/signup/ i uzupełniamy niezbędne pola i po dokonaniu tego mamy już pełen dostęp do Inara.cz.

W górnym panelu mamy następujące zakładki:
  • News - Jak sama nazwa wskazuje na tejże stronie mamy wszelkie nowe informacje z gry. Znajdują się tu najnowsze informacje z Galnet, Aktualne Community Gole (skrót: CG) oraz Logbooks komandorów korzystających z serwisu Inara.
  • Galaxy - Olbrzymia część serwisu Inara, dla którego poświecę osobny rozdział niniejszego poradnika. Warto na szybko wspomnieć że znajdziemy tu wszelakie informacje o systemach, stacjach, statkach czy inżynierach.
  • Market - Informacje o dostępnych towarach na stacjach. Funkcja bardzo podobna jak na Eddb.
  • CMDR'S Log - Czyli to, co Komandorzy lubią najbardziej. Jest to nasz osobisty profil pozwalającym na umieszczanie informacji na temat naszych poczynania w Elite: Dangerous. O tym dziale także poświęcony będzie osobny obszerny rozdział. 
  • Wing - Jeżeli należmy do Frakcji, to tutaj będą wyświetlać się informacje na jej temat.
  • Discuss - Czyli po prostu forum serwisu Inara.
  • Gallery - Nazwa mówi sama za siebie. Galeria gdzie Komandorzy mogą oglądać Screenshoty innych pilotów.  
  • Search - Wyszukiwarka serwisu Inara.
  • Settings - Ustawienia naszego profilu o tym też napiszę parę słów. 
  • Logout - chyba każdy wie do czego to służy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
════════════ .:: Dział Galaxy ::. ════════════

W Galaxy znajdziemy większość interesujących nasz informacji. Jeżeli potrzebujesz informacji o inżynierach czy o stanie jakiegoś systemu tutaj znajdziesz potrzebne informacje. Dział ten dzieli się na parę innych pomniejszych poddziałów, które postaram się w miarę moich możliwości dość szczegółowo opisać.

═══════════ .:: Overview ::. ═══════════

[Obrazek: bP0qAV6.png]

Pierwszy z poddziałów Galaxy. Znajdziemy tu informacje o niedawnych Community Goals, Informacje o systemach i ich obecnych stanach zaś zaraz pod nimi najnowsze informacje z Galnetu. Po prawej stronie znajduje się także informacja o tym, kiedy kończy się najbliższy cykl Power Playa (Cykle Power Play zawsze trwają 7 i kończą się o 07:00 GMT w czwartek), Najczęściej odwiedzane przez Komandorów systemy oraz informacje o niedawnych wydarzeniach w Power Playu, takich jak kto stracił system lub uzyskał nad jakimiś kontrole.

════════════ .:: Community Goals ::. ════════════

[Obrazek: yKm9ZNt.png]

Tu z kolei znajdziemy wszelakie informacje na temat Community Goals oraz możemy zaznaczyc, że bierzemy w jakimś udział. Każdy Community Goal jest zawsze opisany w następujący sposób:
  • Location - czyli miejsce, gdzie dany CG się odbywa.
  • Objective Cel CG, czyli co musimy w nim robić.
  • Reward - Nagroda za udział w CG. Pamiętajcie, że zazwyczaj im większy wasz wkład w CG, tym większa wasza nagroda. Zazwyczaj jest to całkiem pokaźna suma pieniędzy. 
  • Progress - Etap na którym znajduje się dany CG.
  • Contributors - Ilość pilotów biorących udział w danym CG.
  • Time Left - Ilość czasu do zakończaniu CG (CG kończy, się gdy zostanie wypełniony pasek Progress albo skończy się czas).
  • Last Update - Ostatni moment kiedy informacje na temat CG były aktualizowane na serwisie Inara.
  • Status - Informuje nasz czy dany CG się skończył, czy też trwa dalej.
  • Description - Opis danego CG.
  • Current Participation Rewards - Wynagrodzenie za udział w CG jakie otrzymamy po zakończeniu CG.
════════════ .:: Commodites ::. ════════════

[Obrazek: 1ksUmrp.png]

W tym podziale znajdziemy informacje na temat CommoditiesRare Comodities oraz Componentów. Po prawej stronie w zakładkach będziecie mogli wybrać czy interesują was Common Commodities (Zwyczajne Towary), Rare Commodities and Salvage (Rzadkie towary, czyli taki które są unikalne i można je zdobyć tylko w jednym systemie. Dodatkowo mamy tu także listę Salvage, czyli towary, które możemy zdobyć tylko podczas naszych wojaży po pustce kosmosu lub planetach) czy też Components (Komponenty wykorzystywane przez Inżynierów oraz podczas syntezy). Po kliknięciu na interesujące nasz pole wyświetli się nam lista dostępnych towarów wraz z następującymi informacjami:

Commodities
  • Commodity - Tutaj znajduje się nazwa danego towaru wraz z kategorią do jakiego należy. Na przykład jeżeli szukamy Kobaltu to znajdziemy go w grupie Minerals.
  • Avg Sell - Średnia cena w Galaktyce za jaki możemy sprzedać dany towar.
  • Avg Buy - Średnia cena w Galaktyce za jaki możemy zakupić dany towar.
  • Avg Profit - Średnia profitu jakie otrzymamy za handel danym towarem.
  • Max Sell - Najwyższa dostępna w Galaktyce cena sprzedaży danego towaru.
  • Min Buy - Najniższa dostępna w Galaktyce cena zakupu danego towaru.
  • Max Profit - Maksymalny profit w Galaktyce jaki otrzymamy za handel danym towarem.
Rare Commoidities and Salvage 

W głównej części znajduje się lista dostępnych w Galkatyce rzadkich towarów. Inara przy określaniu ich położenia będzie korzystać z naszej obecnej lokalizacji, którą możemy określić ręcznie lub za pomocą logów. Po lewej stronie znajduje się także pole do uzupełniania naszej obecnej lokacji oraz lista Salvage.

Rare Commodities
  • Rare Goods - Nazwa rzadkiego towaru.
  • From - Stacja oraz System w którym znajduje się dany towar.
  • Station Distance - Odległość stacji od głównej gwiazdy systemu. 
  • Distance - Odległość systemu w którym znajduje się rzadki towar od naszej obecnej pozycji.
  • Buy Price - Obecna cena za jaką możemy zakupić interesujący nasz rzadki towar.
  • Profit - Zysk jaki osiągniemy za sprzedaż danego rzadkiego towaru w innym systemie. Pamiętajcie że cena rzadkiego towaru rośnie wraz z odległością od systemu w którym go zakupiliśmy.
Salvage Items

Pamiętajcie że Salvage Items zazwyczaj są nielegalne i musicie uważać na skany jeżeli chcielibyście próbować przemycić taki towar na czarny rynek, któreś ze stacji. 
  • Salvage - Poszeregowane w kolejności alfabetyczne dostępne w Galaktyce towary do odzyskania.
  • Avg Sell Price - Średnia cena jaką otrzymamy za sprzedaż danego towaru z odzysku na czarnym rynku.
Components 

Uwaga! ten poddział znajduje się również w zakładce Engineers. Po kliknięciu w niego zostaniecie natychmiast przeniesieni właśnie do działu poświęconego Inżynierom więc jeżeli chcecie ponownie przeglądać dział Commodities musicie wybrać go ponownie z zakładki po lewej stronie.

Components to oczywiście dział dotyczący materiałów potrzebnych nam aby inżynierowie mogli modyfikować nasz statek. Components są także wykorzystywane podczas syntezy.
  • Components - Poszeregowana alfabetycznie lista dostępnych komponentów. Po kliknięciu na dany komponent wyświetli nam się krotka notka na temat wybranego przez nas komponentu o czym za chwile w dziale poświęconym inżynierom. 
  • Grade - Rzadkość danego komponentu w galaktyce, od grade I (pospolity) aż do grade V (Bardzo rzadki)
  • Type - Typ danego komponentu. 
  • Location - Gdzie danego komponentu musimy szukać. 
  • Used - W ilu blueprintach dany komponent jest wykorzystywany.
════════════ .:: Shipyard ::. ════════════

[Obrazek: Y1hVcxY.png]


Miejsce, gdzie może sprawdzić informacje o wszystkich dostępnych w grze statkach. Na obecny moment istnieje 31 statków, ale zapowiedziane są nowe. Gdy klikniemy w ten dział wyświetlą nam się panel z obrazkami statków, ich ceną oraz nazwą. Po kliknięciu na obrazek przejdziemy do szczegółowego opisu statku. Po prawej stronie mamy także panel - Ship/Equipment Search za pomocą którego możemy szybko znaleźć poszukiwany przez nas statek lub moduł. Wystarczy, że wpiszemy nazwę interesującego nasz moduł bądź statku w pierwszej rubryce oraz podać swoją lokalizację a Inara znajdzie dla nas najbliższy system z dostępny modułem lub statkiem. Dodatkowo zaznaczenie hitobxa JUST DISCOUNTED, sprawi, że Inara wyświetli tylko systemy, w których kupimy moduł lub statek po niższej cenie. Po prawej stronie mamy także statki posegregowane względem producentów.

Jeszcze na szybko opisze wam jak wygląda przeglądnie dokładnych informacji na temat statku. Ja na potrzebę tego poradnika wykorzystam Cobra Mk III, jeden z bardziej ikonicznych statków Elite: Dangerous.

════════════ .:: Cobra Mk III ::. ════════════

[Obrazek: vhKa615.png]

Po kliknięciu obrazek Cobra Mk III zostaniemy przeniesieni do następującego działu. Znajdziemy tu wszystkie informacje na temat wybranego przez nas statku, poczynając od podstawowych parametrów statku czy ilości Hardpointów i Internal wraz ze stockowymi modułami (czyli takimi, jakie otrzymujemy, gdy zakupimy statek) aż po news z Galnetu powiązane w jakiś sposób z naszym statkiem. Po prawej stronie mamy obrazek statku wraz z krótką notką na jego temat, a także zakładkę informująca nas, w jakiej najbliższej względem naszej pozycji stacji jesteśmy w stanie zakupić statek. Po prawej stronie mamy panel szybkiego wyboru, za pomocą którego jesteśmy w stanie wybrać inne jednostki.

════════════ .:: Outfitting ::. ════════════

[Obrazek: q1VKF][Obrazek: q1VKF][Obrazek: q1VKF][Obrazek: Z1dSGL5.png]

W tym dziale znajdziemy informacje na temat całego outfitingu w grze. Całość podzielona jest na cztery kategorie: Hardpoint (Broń), Utility (Akcesoria), Internal (Bebechy statku), Standard (Pancerze Statku). Gdy rozwiniemy jedną z zakładek, wyświetlą nam się dostępne komponenty statku. Po kliknięciu na jeden z nich serwis Inara wyszuka dla nas najbliższą od nas stacje, gdzie taki komponent się znajduje.

════════════ .:: Engineers ::. ════════════

[Obrazek: U9GMX3k.png]

Engineers, czyli to, co Komandorzy lubią najbardziej. W tym poddziale znajdziemy wszystkie niezbędne informacje dotyczące Inżynierów. Gdy wejdziemy tu na sam początek pojawi się nam lista wszystkich Inżynierów w grze. Inara na podstawie naszych logów lub ręcznie wprowadzonych przez nas informacji wyświetli następujące informacje:
  • Nazwę Inżyniera.
  • Dostępne modyfikacje i ich maksymalny stopień u danego inżyniera.
  • Informacje czy dany inżynier jest odblokowany i jaki poziom mamy u niego wbity. Czerwony kółko z krzykiem w środku oznacz, że nie mamy dostępu do danego inżyniera. Czerwone Kółko, iż otrzymaliśmy zaproszenie od Inżyniera. Żółte kółka symbolizują zaś wbity stopień u inżyniera.
Po prawej stronie wyświetlają się także nasze ulubione modyfikacje oraz komponenty. Te informacje możemy wprowadzać ręcznie, o czym napisze w dalszej część poradnika. Po kliknięciu na obrazek Inżyniera zostaniemy przeniesieni do działu gdzie otrzymamy szczegółowe informacje na temat danego inżyniera. Na potrzeby poradnika zademonstruje to na Felicity Farseer, jednym z pierwszych dostępnych inżynierów i chyba najbardziej użytecznym, gdy zaczynam naszą przygodę z Inżynierami.

════════════ .:: Felicity Farseer ::. ════════════

[Obrazek: m2wbhjp.png]

W dokladnym profilu znajdując się następujące informacje:
  • Location - Czyli lokacja gdzie dokładnie nasz Inzynier sobie pomieszkuje.
  • Distance - Odległość od systemu w którym aktualnie się znajdujemy.
  • You Access - Podaje informacje czy mamy dostęp do inżyniera a jeśli tak, to jaki stopień mamy wbity.
  • How to Discovery - W jaki sposób możemy uzyskać zaproszenie od Inżyniera.
  • Unlock Requirments - Wymóg jaki musimy spełnić aby inżynier chciał zmodyfikować nasz statek.
  • Reptutation Gain - W jaki sposób możemy wbijać wyższy stopień u Inżyniera.
Na samym środku mamy zaś listę dostępnych modyfikacji u Inżyniera:
  • Type - Jakiego modułu dotyczy modyfikacja.
  • Modifications - Rodzaj dostępnych modyfikacji przy danym module. Po kliknięciu na nią przejdziemy do dokładnych informacji na temat wybranej modyfikacji o czym za chwile.
  • Max. Grade - Maksymalny stopień modyfikacji jaki możemy wykonać u danego Inżyniera. Moduł możemy modyfikować od poziomu 1 aż do 5.
════════════ .:: Blueprints ::. ════════════

[Obrazek: m7OcfI7.png]

Tu znajdziemy liste wszystkich modyfikacji dostępnych u Inżynierów poszeregowane są one według czterech kategorii (Hardpoints, Utility, Internal, Standard): 
  • Type - Nazwa modułu, którego modyfikacja dotyczy
  • Modifications - Dostępne modyfikacje. Po kliknięciu na nazwę modyfikacji przejdziemy do szczegółowego opisu.
  • Engineers - Inżynierowie u których danej modyfikacji możemy dokonać. Pamiętajcie że nie uwzględniono tu stopnia modyfikacji jaką u danego Inżyniera można wykonać. 

Po prawej ponownie mamy listę naszych ulubionych blueprintów oraz listę komponentów jakie potrzebujemy i posiadamy aby nasze ulubione modyfikacje można było wykonać. 

Dla porządku opisze na przykładzie modyfikacji Power Planta jak dokladnie wygląda Panel Modyfikacji.

════════════ .:: Power Plant - Overcharged ::. ════════════

[Obrazek: 6yHPeRe.png]

W przypadku wybrania którejkolwiek z modyfikacji wyświetli nam się taki panel. Oczywiście informacje będą się różnił w zależności od tego jaką modyfikację wybierzemy. Modyfikacje poszeregowane są od grade 1 do grade 5 (niektóre modyfikacje mają tylko grade 1 - 3). W tym dziale znajdziemy następujące informacje:
  • Name of module - Name of modification (Grade) - Nazwa modyfikacji znajduje się na samej górze wraz z jej poziomem 
  • Primary Effects - Jakie efekty jesteśmy wstanie osiągnąć za pomocą danej modyfikacji. Pamiętajcie że tu działa RNG! więc czasem będziecie potrzebować wielu rzutów aby osiągnąć zamierzony efekt. 
  • Cost - Niezbędne materiały, aby móc w ogóle modyfikację wykonać. Jeżeli mamy uzupełnione nasze logi, Inara będzie podawać także ile modyfikacji możemy wykonać z naszymi materiałami.
  • Engineers - Lista Inżynierów, którzy mogą nam daną modyfikację wykonać
  • Favorite Blueprint - Po zaznaczaniu tego przycisku blueprint będzie wyświetlać się w zakładce MY FAVORITE BLUEPRINTS.
Po prawej stronie mamy także zakładki: 
  • Related Blueprints - Powiązane z daną modyfikacją Blueprints. 
  • My Favorite Blueprints - Ponownie zakładka z dodanymi przez nas ulubionymi blueprintami
  • My Blueprints Components - Jak wspominałem wcześniej.
Uwaga! W dziale Inżynierowie znajduje się jeszcze zakładka Components. Jest to ta sama zakładka, którą opisałem w tym poradniku w dziale dotyczącym Commodities.

══════════ .:: Parę Dodatkowych Uwag o Dziale Galaxy ::. ══════════

W samy dziale Galaxy znajduję się jeszcze parę innych poddziałów, ale w związku z tym, że niniejszy poradnik przeznaczony jest dla osób początkujących, pominę ich szczegółowy opis, gdyż poradnik i tak ma już całkiem obszerne rozmiary. Dla porządku opisze je tylko pokrótce.
  • Power Play - Czyli poddział w całości poświęcony Power Playowi. Zawiera zbiór informacji o wszystkich obecnych silach politycznych w Galaktyce.
  • Inara Nexus - Frakcja twórców strony Inara.cz
  • Minor Factions - Lista wszystkich frakcji wraz z informacjami o nich. Są tu frakcje zarówno stworzone przez graczy jak i przez FD. Wśród nich jest także Skrzydlata Husaria :Biggrin 
  • System and Station - informacje na temat Stacji i Systemów. Dość obszerny dział.
  • Ranking - Ranking użytkowniku Inara bazujący na podstawie profilów pilotów.
  • Archive - Po prostu archiwa Tongue
════════════ .:: CMDR's Log ::. ════════════

[Obrazek: usKTGWT.png]

Jeden z ciekawszych a na pewno mój ulubionych aspekt strony Inara. CMDR's log to nas własny, prywatny profil gdzie możemy zamieszczać wszelkie informacje na temat swoich osiągnięć w Elite: Dangerous. Profil ten pozwala także skutecznie i wygodnie zarządzać informacjami o naszej flocie, komponentach czy paru innych przydatnych informacjach. Dział ten zawiera następujące poddziały:

  • Overview - Ogólne informacje o naszym profilu.
  • Credits and Assets - Ilość posiadanych przez nas pieniędzy.
  • Ranks and Reputation - Nasze Rangi w grze oraz u największy potęg galaktycznych.
  • Personal Logs - Logi z naszych wojaży z Elite: Dangerous.
  • Fleet - Spis naszej małej prywatnej floty.
  • Cargo - Posiadane przez nas komponenty.
  • Logbook / Diary - Dziennik pokładowy.
  • Gallery - Galeria z naszymi zdjęciami, które zamieściliśmy na serwisie.
  • Notes - Nasze prywatne notatki. 
  • Private Messages - Wewnętrzny komunikator Inary.
  • Friends and Favorites - Lista przyjaciół na Inarze oraz lista ulubionych systemów, frakcji i tym podobnych.
  • Misc and Signature - Generator Sygnatury, którą możemy zamieścić później na przykład na forum.
Jak Importować Journaly - Ważne!

Jeżeli chcesz wygodnie i szybko dodawać informacje na swój profil na Inarze powinieneś robić to za pośrednictwem Logów z gry. Można oczywiście robić to ręcznie ale jest to czasochłonne dlatego też polecam skorzystać z opcji importowania logów. Aby to zrobić postępują według poniżej podanej instrukcji:

  1. Wejdź w CMDR'S Log -> Overview
  2. Po prawej stronie kliknij na przycisk IMPORT JOURNAL.
  3. Wyświetli ci się nowe okienko w którym musisz kliknąć na przycisk Import your latest journal.
  4. Podaj ścieżkę dostępu do pliku gdzie znajdują się twoje logi. Będą ona znajdywały się najprawdopodobniej pod następującą ścieżką: C:\Użytkownicy\(Nazwa Twojego Profilu)\Zapisane gry\Frontier Developments\Elite Dangerous\
  5. W folderze Elite Dangerous znajdować się będzie szereg plików z rozszerzeniem .log. Polecam poszeregować je w kolejności modyfikacji tak aby wyświetlały się one od najnowszego do najstarszego. Wybierz najnowszy log i zaakceptuj wybór.
  6. Gotowe. Inara sama przeniesie dużą porcję danych do twojego profilu. Jeżeli posiadasz więcej niż jeden log nie musisz ich importować po kolei gdyż Inara rozpoznaje który log jest starszy.
  7. Pamiętaj że musisz póki co ręcznie aktualizować swoje logi. Logi odnawiają się na bieżąco w folderze Elite Dangerous. Najlepiej po zakończeniu gry w EBiggrin zaktualizować swój profil na Inarze ale możesz to także robić podczas rozgrywki co może być szczególnie użyteczne gdy zbierasz akurat materiały dla Inżyniera. 
Jak wygenerować sygnaturę na forum.

Jeżeli uzupełniliście swój CMDR'S Log będziecie mogli wygenerować sygnaturę, która idealnie nadaje się do użycia na forum. Jest to dość prosta sprawa jeżeli was profil jest już uzupełniony.

  1. Klikamy na Misc and Signature.
  2. Przechodzimy do zakładki Signature/Liecnce Settings i ustawiamy według własnego uznania wygląd naszej sygnatury. 
  3. Klikamy Save i upewniamy się że nie zablokowaliśmy możliwości wyświetlania naszej sygnatury. Jeżeli wyświetla wam się wasza sygnatura a pod nią przycisk DISABLE SIGNATURE to wszystko jest w porządku. Biggrin
  4. Za pomocą linijki w polu SIGNATURE BBCODE możemy umieścić naszą sygnaturę na dowolnym forum, który umożliwia wstawianie sygnatur.
Jeżeli posiadacie konto na naszym forum to możecie w łatwy sposób ustawić sobie właśnie sygnaturę tutaj. Aby to zrobić postępuj według następujących kroków: 

  1. Wejdź w Panel Użytkowania (Górny Pasek forum).
  2. Po prawej stronie na swoim Panelu kliknij na Zmień Sygnaturę (Zakładka Twój Profil).
  3. Wklej swój SIGNATURE BBCODE i naciśnij Aktualizuj sygnaturę
  4. Gotowe od teraz na forum Skrzydlatej Husarii pod twoim każdym postem będzie wyświetlać się sygnatura z Inary.
════════════ .:: Settings ::. ════════════

[Obrazek: aBmikjp.jpg]

Na samym końcu wypada parę słów napisać o ustawienia, gdyż prawidłowe ustawienia ułatwią nam korzystanie z Inary. Nie jest ich jakoś dużo ale polecam skonfigurować je raz a porządnie. Co więc możemy zrobić w naszych ustawieniach.

Podstawowe Ustawienia:

  • Ustawić nasz Avatar
  • Zmienić nasz nick
  • Zmienić E-maila
  • Zmienić Hasło

Commander Settings

  • Game Version - Wersja Gry, którą posiadamy.
  • Prefereed Game Style - Preferowany przez nas styl gry.
  • Prefereed Role (Primary) - Preferowana przez nasz rola w grze. UWAGA! Może być to wykorzystywane przy generowani Sygnatury.
  • Prefereed Role (Secondary) - To samo co wcześniej. UWAGA! Może być to wykorzystywane przy generowani Sygnatury.
  • My Timz Zone - Nasza strefa czasowa.
Market Settings
  • Search Range - Zasięg do którego Inara będzie wyszukiwała Systemy z towarami.
  • Min. Landing Pad Size - Minimalny rozmiar pada w stacji jaki jest wymagany aby Inara uwzględniła wynik w wyszukiwaniu.
  • USE SURFACE STATIONS - Jeżeli wybierzemy YES to Inara uwzględni w wynikach wyszukiwania Stacje Naziemne.
  • MAX. STATION DISTANCE - Maksymalna odległość stacji od słońca, która musi być spełniona aby stacja była uwzględniona w wynikach wyszukiwania
  • DISPLAY PROFITS AS - Sposób wyświetlania profitów przez Inare. Tekst lub cyfry.
  • BEST PRICE COLORS - kolor w jakich Inara ma wyświetlać najlepsza cenę na markecie.
Misc Settings 

Ustawienia dotyczące  sposobu wyswietalnia postow i paru innych rzeczy.

Privacy Settings


Nazwa mowi sama za siebie. Możecie ustalić kto ma dostęp do waszego profilu na Inarze. 

════════════ .:: Post Scriptum ::. ════════════


Mam nadzieje że powyższy poradnik wyjaśnił wam trochę jak używać Inary a przy okazji zachęcił was do korzystania z serwisu. Ze swojej strony mogę w pełni go polecić. W duże mierze Inara zastąpiła dla mnie EDEngineer czy Eddb a CMDR's Log jest bardzo użyteczny i przy okazji pozwala wygodnie prześledzić swoje poczynania.

Jeżeli będzie istnieć potrzeba to przygotuje także poradnik dotyczące innych aspektów serwisu aczkolwiek wydaje mi się że zamieszczone tu informacje są kompletnie wystarczające. Jeżeli jednak macie jakieś pytania piszcie w wątku.

Dodatkowo zachęcam do przyłączenia się do Skrzydła na Inarze jeżeli należycie do Skrzydlatej Husarii: https://inara.cz/wing/461/

Wydrukuj tę wiadomość

  Szkolenie i pomoc.
Napisane przez: Azorus - 25.09.2017, 08:05 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (11)

Witam. 
Dla wszystkich nowych graczy jak i tych co nieco dłużej grających, ale mających pytania chciałbym wprowadzić testowo możliwość przeszkolenia (gracze pc).
Jeżeli ktoś z konsolowców jest również zainteresowany, proszę mi dać znać a coś wymyślimy. 

O co dokładnie chodzi o jakie szkolenie? 
Proponuję spotkanie w dogodnym systemie w "bańce" omówienie zasady działania gry, frakcji, outfittingu, misji itd. To co ważne i co będzie Was interesowało.
Można to nazwać, akademią, szkoleniem, czy też zwykłą pomocą dotyczącą mechaniki gry oraz jej zasad.

Zaznaczam, że to nie jest obowiązkowe. W chwili obecnej staram się ustalić czy takie prowadzenie szkolenia byłoby efektywne i ile osób chciałoby w tym uczestniczyć.

Ja jestem dostępny w grze od 21:30 -23:30. Lub zawsze na pw, w razie pytań. 
Jeżeli coś będzie wymagało dokładniejszych objaśnień, mogę przejść prawie zawsze na Team Speak.

Odpowiedzi i sugestie możecie również zostawić w odpowiedzi do tego wątku.

Zapraszam również osoby z poza TWH zarejestrowane na naszym forum.

Wydrukuj tę wiadomość

  HCS Voice Pack Extension - Rozszerzenie komend do voice packów HCS (Voice Attack)
Napisane przez: Mathias Shallowgrave - 12.09.2017, 01:57 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (6)

HCS VOICE PACK EXTENSION

Postanowiłem udostępnić swoje rozszerzenie komend do voice packa HCS Verity. Dodaje ono kilka makr do chatu w grze (przydatnych np. w VR), kilkanaście nowych komend i uzupełnia kilka już istniejących. Rozszerzenie będzie działać z każdą inną paczką niż Verity, ale należy w tym celu zmienić ścieżki do plików dźwiękowych (instrukcja poniżej).

Nowe komendy zostaną dodane do Waszego voice packa od HCS. Przy każdej aktualizacji paczki, trzeba moje rozszerzenie dodać na nowo.

Dla osób nie znających tematu:



LISTA NOWYCH KOMEND

Zawołaj swój komputer pokładowy:
 - Computer

Zatrzymaj wszystkie obecnie wykonywane komendy:
 - Computer stop talking
 - Stop talking
 - Verity stop talking
 - Stop all commands
 - Cancel all commands-
 - Silence!

Zapytaj swój komputer o kilka interesujących faktów z dziedziny astronomii czy lore gry:
 - Tell me something interesting
 - Educate me
 - Tell me something about our galaxy
 - I want to learn something new
 - Tell some something I don't know

Poproś, aby powiedział Ci coś jeszcze:
 - Something else
 - I want to hear more
 
Wyłącz/włącz HUD:
 - Turn Off The HUD
 - Turn On The HUD

Wyłącz/włącz linie orbitalne:
 - Orbit lines on
 - Orbit lines off
 
Dodatkowe komendy dla map:
 - Verity, close the Galaxy Map
 - Computer, close the Galaxy Map
 - Computer, close the map
 - Verity, close the map
 - Give me the system map
 - Computer, system map
 - Verity, system map
 - Give Me the Map
 - Verity, open the Galaxy Map
 - Computer, open the Galaxy Map
 - Computer, give me the map
 - Verity, give me the map
 - Computer, close the system map
 - Verity, close the system map
 

MAKRA DLA CHATU W GRZE

Powiedz, aby napisać:
 - Hello, Commander.
 - Greetings, Commander.
 - Fly safe and sound.
 - Fly safe, Commander.
 - See you later.
 - See you soon, Commander.
 

INSTALACJA

1. Pobierz paczkę KLIK i rozpakuj na dysku.
2. W Voice Attack wybierz profil Verity (lub inny, do którego chcesz dołączyć komendy).
3. Kliknij na przycisk Edit Profile (lub wciśnij Alt+E).
4. Kliknij na przycisk Import Commands.
5. Znajdź pobrany plik i kliknij go dwa razy.
6. Kliknij na przycisk Import Commands (nie odznaczaj duplikatów, jeśli masz jakieś zaznaczone).
7. Ciesz się nowymi komendami w grze!

UWAGA! Jeśli posiadasz inną paczkę niż Verity, dodatkowo wykonaj następujące czynności:

1. Znajdź ścieżkę do swojego profilu (domyślnie: %ProgramFiles(x86)%\VoiceAttack\Sounds" i spisz nazwę katalogu z paczką. W przypadku Verity jest to "hcspack-VERITY".
2. Otwórz plik "Verity - Shallowgrave Extension.vap" w dowolnym edytorze tekstu (polecam Notepad++, jest niezastąpiony!)
3. Użyj opcji "Find & Replace" (domyślnie Ctrl+H w większości edytorów). W górne pole wpisz "hcspack-VERITY" a w dolne nazwę swojego katalogu.
4. Kliknij "Replace all / Zastąp wszystkie". 
5. Zapisz zmiany i zamknij program. 
6. Ciesz się nowymi komendami w grze!


CHANGE LOG
v1.0 - initial release

Wydrukuj tę wiadomość

  Latanie w skrzydle - podstawy
Napisane przez: Fenyl de Lechia - 31.08.2017, 15:48 UTC - Forum: Poradniki - Odpowiedzi (4)

Skrzydła umożliwiają czterem graczom stworzenie grupy, która dla różnych czynności w grze dodaje nowe możliwości.

Klawiszologia

W celu sprawnej obsługi możliwości dostępnych po dołączeniu do skrzydła polecam zbindować opcje znajdujące się w zakładce Targeting, a są to
Select Wingman 1/2/3 - namierza wybranego skrzydłowego (domyślnie przyciski 7/8/9)
Select Wingman's Target - namierza cel wybranego wcześniej skrzydłowego (domyślnie przycisk 0)
Wingman Nav-Lock - nakłada Nav-Lock na wybranego skrzydłowego.

Przykład: Chcemy wybrać NPC namierzonego przez Wingmana 2. W tym celu najpierw wybieramy skrzydłowego wciskając przycisk 8, a pózniej wciskamy 0.

Zapraszanie do/dołączanie do/opuszczanie skrzydła

Wszystkie czynności potrzebne do stworzenia i obsługi skrzydła wykonujemy w oknie Komunikacji (lewy górny róg). Aby móc połączyć się z innym graczem w skrzydło musimy być w tym samym trybie gry, umożliwającym multi - Open lub Private Group.

W oknie Komunikacji, w drugiej zakładce, z listy Friends wybieramy Komandera, którego chcemy zaprosić, klikamy i z listy wybieramy opcję Invite to Wing.
Kiedy to my jesteśmy zapraszani, w trzeciej zakładce okna Komunikacji wyświetli się komunikat z opcją zaakceptowania lub odrzucenia zaproszenia. 
Aby opuścić skrzydło ponownie wchodzimy w drugą zakładkę, pod nickiem naszego skrzydłowego wybieramy Options i klikamy na opcję Leave Wing. Opuścić wing można w każdym momencie, jednak włącza to krótki cooldown uniemożliwiający dołącznie do/stworzenie nowego skrzydła.

Interfejs

[Obrazek: d4WGMBb.jpg]

Każdy z graczy będący w skrzydle oznaczony jest ikoną u góry naszego ekranu:
- W środku widnieje symbol reprezentujący danego Komandera. Jest to o tyle ważne, że wyświetlać się on będzie przy celu namierznanym przez tego gracza.
- Niebieskie okręgi symbolizują tarcze gracza i będą znikał gdy będzie otrzymywał obrażenia.
- Pomarańczowy pasek przedstawia strukturę statku i będzie się zmiejszał wraz z otrzymywanymi obrażeniami.
- Pod paskiem znajduje się nick gracza. Jeżeli będzie on używał komunikacji wewnątrz gry, będzie to ilustrowane po prawej stronie nicka.
- Pod nickiem gracza wyświetlać sie może jego lokalizacja, system do którego skacze, czy cel, który namierza.
- Gdy namierzymy gracza będącego z nami w wingu cała reprezentująca go ikona zostanie otoczona znakami <>
- Gdy będąc w jednej instancji z naszym skrzydłowym nałożymy na niego Nav-Locka, zostanie to zaznaczone poprzez nałożenie na jego ikonę "rogów kwadratu".

Nav-Lock i Wing Beacon

Jest to jedna z najbardziej przydatnych opcji dostępnych dla skrzydłowych. Umożliwa ona wskoczenia do instancji, w której znajduje się nasz wingman z większej odległości niż normalnie (również pod stację), wykonanie wspólnego superskoku (ze zwykłej przestrzeni do supercruisa) i hiperskoku (z systemu do systemu).

Aby móc "zalockować" naszego skrzydłowego musi on mieć włączony Wing Beacon, dlatego dobrze jest wyrobić sobie nawyk jego włączania od razu po wejściu do skrzydła. Aby to zrobić z zakładki Functions w prawym panelu wybieramy opcję Beacon i z OFF przełączamy na WING.


Są dwa sposoby włączenia Nav-Locka:
1. Działający zawsze sposób polegający na wybraniu z drugiej zakładki okna Komunikacji skrzydłowego, którego chcemy zlockować i kliknięcie opcji Engage Wingman Nav-Lock.


2. Wciśnięcie zbindowanego przycisku Nav-Lock po wcześniejszym wyborze odpowiedniego skrzydłowego. Sposób ten działa jednak tylko, kiedy jesteśmy w tej samej instancji, np w supercrusie. Jeżeli nasz skrzydłowy wskoczył już np. pod stację, aby go zlockować musimy użyć pierwszego sposobu.

Kiedy latamy w wingu wyciągając statki, nastawiamy Nav-Lock na skrzydłowego, który użył interdyktora i staramy się trzymać blisko niego. Częstym błędem jest nie wyłącznie Nav-Locka po wskoczeniu do zwykłej przestrzeni. Jako, że wyciągający ma dłuższy cooldown FSD niż my, jeżeli nie wyłączymy Nav-Locka i wyskoczymy do supercruise zostaniemy automatycznie wciągnięci z powrotem. Tutaj przydaje się zbindowany przycisk. 

Nav-Lock jest moim zdaniem najbardziej przydatną i uniwersalną funkcją systemu skrzydeł. 
Teraz zajmiemy się bardziej wyspecjalizowanymi opcjami w różnych działaniach w grze.

Skrzydła w walce

Nav-Lock wykorzystywany jest do gankowania, natomiast występuje szereg innych funkcji bardzo przydatnych podczas wspólnej walki w skrzydle:
- przede wszystkim jest to równy podział nagród za zestrzelenie między skrzydłowych,
- informacje uzyskane ze skanowania również są dzielone między skrzydłowych,
- zaatakowanie innego wingmana nie wiąże się z karą,
- statki wingmanów nie nakładają mass-locka,
- wykroczenia jednego ze skrzydłowych nie przenoszą się na resztę.

Skrzydła w handlu

Ponownie Nav-Lock stanowi tutaj duże ułatwienie, jako że jeden ze statków znajdującyh się na stacji może ściągnąć skrzydłowego z większej odległości, skracając czas podróży, a jak wszyscy wiem, czas to piniądz.
Dodatkowym proftiem z handlowania w wingu jest 5% dywident z zysków ze sprzedaży każdego ze skrzydłowych. Co ważne, dywidenty wypłacane są przez stację, więc nie zmniejszają zarobków sprzedającego. Nalezy odebrać je w menu Contacts w Serwisach Stacji.
Gdy wyrzucamy ładunek z naszego cargo, osoby będące z nami w skrzydle mogą je zebrać bez znaczenia, czy użyliśmy opcji jettison, czy jettison (abandon).

Skrzydła w eksploracji

Jedynym rzeczywistym dodatkiem skrzydeł do eksploracji jest fakt, że skan ADS i DSS jest dzielony między wszystkich skrzydłowych w systemie, a odkrycie nowej gwiazdy/planety podczas bycia w wingu i przebywania w tym samym systemie spowoduje, że po jej sprzedaży będą przy niej widoczne nicki wszystkich skrzydłowych (bonus finansowy za pierwsze 
odkrycie trafi jednak tylko do sprzedającego dane).

Skrzydła na konsolach

Jako, że jestem szczęśliwym członkiem PC Master Race i nie posiadam konsol, ciężko mi opisać róźnice (jeżeli jakieś istnieją) w tym poradniku. Jeżeli któryś z Consol Peasants (żart, nie rzucajcie padami) chciałby opisać różnice czy podać odpowiednie przyciski na padzie to z miłą chęcią dodam je tutaj.

Wydrukuj tę wiadomość